دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید ابراهیم سعیدی امام جمعه موقت دیر

حوزه/ امام جمعه موقت دیّر گفت: مشکلات فراوانی در شهرستان دیر وجود دارد که بخشی از آن نیازمند توجه بیشتر دولتمردان است و بخش دیگری به پدافند غیرعامل مربوط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی امام جمعه موقت بندر دیّر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به روز پدافند غیرعامل، اظهار داشت: ارزش پدافند غیرعامل در تمامی حوادث و بلایایی که پیش می‌آید و جامعه و کشور را به چالش می‌کشد، مشخص می‌شود و مسئولان باید بیشتر به آن توجه کنند.

امام جمعه موقت دیّر با بیان اینکه مردم و جوانان شهرستان دیر با وجود تلاش‌های صورت گرفته از ناحیه مسئولان اما با مشکلات زیادی مواجه اند، افزود: مسائل و مشکلات در شهرستان دیر بیداد می‌کند.

وی با دعوت از استاندار بوشهر برای حضور در شهرستان دیر و اختصاص دادن یک روز به حل مشکلات اقشار مختلف مردم این منطقه، یادآور شد: شهرستان دیر در زمینه ثبت اسناد و املاک مشکلات فراوانی دارد و اقشار مختلف ما از صیادان تا کسبه نیز با مسائل و مشکلاتی رو به رو هستند که بخشی از آن نیازمند توجه بیشتر دولت و استاندار و معاونین به این شهرستان است و بخش دیگر نیز به موضوع پدافند غیرعامل برمی‌گردد.

حجت الاسلام سعیدی گفت: شهرستان دیر در زمینه آمار شهدا، رزمندگان، ایثارگران و حضور مردم در عرصه دفاع از نظام و مظلومان و راهپیمایی‌ها زبانزد است و حیف است که این مردم این گونه با مشکلات دست و پنجه نرم کنند.

وی با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و آغاز رسیدگی به صلاحیت نامزدها، تأکید کرد: هیات‌های اجرایی و نظارت وظیفه سنگینی در خصوص تأیید صلاحیت نامزدها دارند و اگر کاندیدی که صلاحیت ندارد، تأیید شود و رأی بیاورد تا زمانی که در جایگاه خدمت است باید پاسخگو باشند و از طرف دیگر حق نامزدها هم رعایت شود و محروم کردن مردم از خدمات افرادی که صلاحیت دارند هم حق الناس است.

حجت الاسلام سعیدی یادآور شد: هیات‌های اجرایی و نظارت، دقت کافی و وافی برای برگزاری انتخابات سالم همراه با امنیت و حضور حداکثری و مشارکت بیشتر مردم داشته باشند.

وی با گرامیداشت روز نوجوان و بسیج دانش آموزی، گفت: دانش آموزان از شهدا به‌ویژه شهید حسین فهمیده الگوبرداری کنند و در این مسیر گام بردارند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه غزه نمادی از مظلومیت و اقتدار است، عنوان کرد: در کنار صبر و توکل مردم غزه، ضربه غیرقابل ترمیم رزمندگان فلسطینی به رژیم غاصب صهیونیستی یکی از مسائل اصلی است.

وی ادامه داد: ضربه‌ای که در حمله رزمندگان فلسطینی به رژیم صهیونیستی وارد شد، یک ضربه تعیین کننده است و تاکنون چنین ضربه‌ای به این رژیم وارد نشده بود و این ضربه قابل ترمیم نیست، چون برای اولین بار یک جنگ ترکیبی عجیب از سوی حماس صورت گرفت و دشمن صهیونیسم را زمین گیر کرد.

خطیب جمعه دیّر با بیان اینکه صهیونیست‌ها از آن جایی که نتوانستند مقابل رزمندگان فلسطینی مقاومت و کاری کنند، بر سر مردم مظلوم غزه بمب می‌ریزند، بیان کرد: اگر می‌بینیم که سران اشرار ظالم عالم یکی پس از دیگری خود را به اسرائیل می‌رسانند و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار دارند، نشان از اضمحلال و نابودی این رژیم است.

وی تأکید کرد: با وجود جنایت صهیونیست‌ها، رزمندگان فلسطینی همواره روحیه خود را حفظ کرده‌اند و پیروزی از آن ملت فلسطین است، مردم فلسطین حق دفاع از خود دارند چون از روز اول ظالمان صهیونیست سرزمین آنها را غصب کردند.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به سالروز انقراض حکومت قاجار و آغاز دیکتاتوری رضاخان پهلوی، ابراز کرد: رژیم طاغوت علاوه بر فساد و وابستگی اولین رژیمی بود که به دست بیگانه بر سر کار آمد.

وی گفت: رژیم پهلوی رژیمی طاغوتی و فاسد بود و اگر انقلاب اسلامی پیروز نشده بود کشور ایران به کلی نابود می‌شد و الان این گونه در منطقه قدرتمند نبود.

امام جمعه موقت دیّر تصریح کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام امت و عزم راسخ ملت ایران باعث جبران ظلم و عقب ماندگی گذشته شد که امیدواریم روز به روز شاهد قوی تر شدن ایران اسلامی باشیم.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب به دست منافقان کوردل، بیان کرد: منافقان علاوه بر ترور شخصیت‌های انقلاب، افرادی را که در بیداری ملت تاثیرگذار بودند را هم ترور می‌کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha