شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/جلسه طلاب بیجار

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: باید قدر این نظام مقدس اسلامی را بدانیم و قدر دانستن آن در گرو تلاش برای خدمت به مردم و سربلند و سرافرازی نظام مقدس اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در جلسه طلاب و فضلای بیجاری مقیم قم اظهار داشت: باید قدر این نظام مقدس اسلامی را بدانیم و قدر دانستن آن در گرو تلاش برای خدمت به مردم و سربلند و سرافرازی نظام مقدس اسلامی است.

وی با اشاره موضوع امنیت در استان کردستان، ابراز داشت: دشمن برای سالگرد فتنه نیز در استان برنامه داشت تا آشوب به پا کند؛ اما با مدیریت نیروهای نظامی و امنیتی، کنترل مناسبی صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به دغدغه های ارزشمند طلاب و فضلا، حضور میدانی مسئولان در میان مردم و مجموعه های فرهنگی و تبلیغی را بسیار مهم ارزیابی نمود و یادآور شد: با توجه به در پیش بودن سومین سفر رئیس جمهور محترم به استان کردستان، تعداد مصوبات و بودجه های تخصصی در مصوبات این دولت اصلا قابل مقایسه با دولت های پیشین نیست.

امام جمعه سنندج با تأکید بر این که خدمات نظام مقدس اسلامی در منطقه کردستان بسیار گسترده است؛ اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم، خاطرنشان ساخت: توان، تلاش و اخلاص رئیس جمهور محترم بسیار ارزشمند بوده و نگاه ویژه‌ای به منطقه کردستان دارند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گزارشی از بازدید خود از روستاهای استان و دیدار با طلاب و ماموستاها ارائه داد و اظهار داشت: بحمدالله مسیرها و جاده‌های روستاهای استان در فرایند ترمیم و آسفالت شدن قرار دارد.

وی بر اهمیت شبکه سازی در فرایندهای فرهنگی و تبلیغی تأکید کرد و یادآور شد: دولت مردمی و پاکدست آقای رئیسی، سرشار از مدیران مجاهد و تلاش‌گری است که خود را وقف برطرف سازی دغدغه ها و مشکلات مردم نموده‌اند و تقویت ارتباط طلاب و گروهای تبلیغی با این عزیزان قطعا در برطرف سازی دغدغه های مردم موثر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان این که ما همه در کنار هم هستیم و ضربه به نظام مقدس اسلامی، نه تنها ضربه به روحانیت و دین را به دنبال خواهد داشت، بلکه سرزمین ایران ضربه خواهد دید، اظهار داشت: روحانیون و اهل قلم در عین بیان دغدغه ها و مشکلات در جلسات نخبگانی، باید امیدآفرینی اجتماعی، تجلی وحدت و آرامش بخشی را رسالت مهم خود بدانند.

امام جمعه سنندج نقش نماینده ولی فقیه را نقش پدرانه در عین تمام تنوع های اندیشه ای میان فرزندانش دانست و ابراز داشت: حضور طلاب و فضلا در میان آحاد مردم، برخورد پدرانه و پیگیری دغدغه‌ها در میان مسئولان قطعا در بهبود فرهنگ دینی جامعه اثرات بزرگ و پایداری را ایجاد خواهد نمود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه بر اهمیت توجه به امور فرهنگی و محوریت فرهنگ در پیگیری های صورت گرفته طلاب، تصریح نمود و با بیان این که دولت خدمات ارزشمندی را رقم زده است، یادآور شد: پروژه راه آهن استان کردستان، پروژه‌ای ۲۰ ساله بود که در دولت آقای رئیسی در طی ۲ سال در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به موضوع مهاجرت بیجاری ها به دیگر استان ها، تصریح کرد: مهاجرت از بیجار ریشه در مسائل فرا استانی و غالبا مربوط به تغییرات سبک زندگی جامعه است.

تقدیر نماینده ولی فقیه در استان کردستان از خدمات دولت سیزدهم

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام محمودی، نماینده طلاب و فضلای بیجار ضمن تقدیر از حضور طلاب بیجاری حوزه علمیه قم، به تعاملات در میان مجموعه‌های حوزوی و فرهنگی استان اشاره و از تلاش های نماینده ولی فقیه در استان تقدیر کرد.

وی ضمن استقبال از تمام طرح ها و ایده های نخبگانی طلاب در پیشبرد مسائل تبلیغی و فرهنگی شهرستان، بر اهمیت زیرساخت های فرهنگی و تبلیغی تصریح نمود.

نماینده طلاب بیجار در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از صندوق قرض الحسنه طلاب و فضلای بیجاری ارائه نمود و افزود: همچنین تقویت و توسعه مدارس علمیه شهرستان بیجار به ویژه وسعت بخشی به فضای آموزشی نیازمند همیاری همگانی حوزه و مدیران استانی است.

حجت الاسلام محمودی بر اهمیت راه‌اندازی مراکز تخصصی و حضور طلاب و دانشجویان تصریح نمود و یادآور شد: متاسفانه حق آبه سدهای بیجار مورد توجه مسئولان قرار نگرفته و حل این مشکل نیازمند دستور مستقیم رئیس جمهور است و بیان این مطالبه مهم، وظیفه‌ای است که نماینده محترم ولی فقیه می توانند دنبال نمایند.

نماینده طلاب بیجار در پایان با تاکید بر توجه به بهبود زیرساخت های شهری و روستایی برای مقابله با سیل هجرت ها از منطقه بیجار، تصریح کرد: پیگیری دغدغه مردم منطقه از مهمترین وظایف و رسالت‌های طلاب و فضلا در دیدار با مسئولان استانی و شهرستانی است.

حجت الاسلام علویان، مسئول گروه تبلیغی اداره اوقاف بیجار نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و با تأکید بر اهمیت مسائل فرهنگی به دغدغه مردم منطقه بیجار خصوصا اهالی روستاهای بیجار اشاره نمود و اذعان داشت: یکی از دغدغه های مردم بیجار این است که علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته دولت در سطح ملی، در شهر بیجار اتفاق محسوسی نیفتاده است.

وی با اشاره به فرازهایی از منویات و تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نسبت به شهر بیجار گفت: متاسفانه برخی از روستاهای شهر بیجار همچنان از فقدان آب آشامیدنی رنج می برد و علیرغم کوتاهی مسافت برخی از روستاها با جاده های اصلی، همچنان آسفالت نشده است.

مسئول گروه تبلیغی اداره اوقاف بیجار سد تبار را از طرح های اشتباه مسئولان گذشته شهر بیجار برشمرد و با بیان این که مردم منطقه هیچ حق آبه ای از آن ندارند، اظهار داشت: رساندن دغدغه مردم به خود شخص رئیس جمهور، یکی از وظایف و رسالت های ما طلاب به ویژه نماینده محترم ولی فقیه در استان در این شرایط خاص است.

حجت الاسلام علویان با بیان این که دغدغه های مردم از زبان طلاب بارها و بارها در میان مسئولان استانی و شهرستانی مطرح شده است، خاطرنشان ساخت: متأسفانه اهالی منطقه هیچ عایدی از فعالیت معادن استان و شهرستان از جمله معدن صبانور ندارند و آسفالت سازی روستاها کمترین کاری است که می‌توان در مشارکت درآمدی معادن دنبال نمود.

حجت الاسلام سید جلال موسوی، مدیر گروه تبلیغی طلاب بیجار نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از ۲۵۰۰ روز نفر فعالیت تبلیغی این گروه، بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت نخبگانی گروه های تبلیغی طلاب در جلستان شهرستان و استان، اشاره نمود و اذعان داشت: تشکیل اتاق فکر فرهنگی و تبلیغی میان طلاب و فضلای بیجاری برای مواجهه درست با مسائل از پیش نیازهایی است که باید دنبال شود.

مدیر گروه تبلیغی طلاب بیجار در پایان ضمن تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان کردستان از سرکشی‌های مستمر از طلاب و فضلا، اظهار داشت: علیرغم اعلام آمادگی طلاب برای حضور ۴۰ روزه در پارک ۱۵ خرداد و ارائه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی برای خانواده، متاسفانه مورد استقبال مسئولان شهرستان قرار نگرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha