یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیین رونمایی از آثار علمی حجت الاسلام سلیمانیان در مجمع نمایندگان طلاب

حوزه/ آیین رونمایی از آثار علمی حجت الاسلام سلیمانیان از سوی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مصطفی سلیمانیان در آیین رونمایی از آثار علمی خود که در ساختمان مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد، اظهار داشت: از مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به دلیل برگزاری این برنامه و از اساتید و فضلایی که در این برنامه حضور دارند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی ابراز داشت: یکی از کتاب های بنده، کتاب «مقامات امامان» است که در پاسخ به کتاب «مکتب در فرایند تکامل» نوشته شده و متأسفانه این کتاب، مباحث اعتقادی را زیر سوال برده و برخی از افراد نیز به انحاء گوناگون به ترویج آن پرداخته اند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند آثار علمی باید مسئله محور و پاسخ به شبهات روز باشد و در این آثار، تلاش کردیم در راستای دغدغه مقام معظم رهبری حرکت نماییم.

آثار علمی حجت‌الاسلام سلیمانیان رونمایی شدند

حجت الاسلام سلیمانیان بیان داشت: کتاب دیگری که به رشته تحریر درآمده، کتاب «فلسفه وجودی شیطان» است که در راستای مقابله با شیطان پرستی نوشته شده است.

وی اظهار داشت: در این کتاب، به سوالاتی که مرکز ملی پاسخگویی به شبهات درباره شیطان پرستی برای ما ارسال کرده، پاسخ گفته و منتشر کرده ایم.

این نویسنده کتاب ابراز داشت: «مجموعه نکات پیرامون روش تحصیل نجفی» از دیگر کتاب هایی است که به رشته تحریر درآمده و از نظرات و کلام بزرگان حوزه در این کتاب استفاده شده است.

نویسنده کتاب مقامات امامان خاطرنشان ساخت: «مجموعه آثار صوتی تدریس کتاب کفایه در ۵۷۷ جلسه»، «مجموعه تدریس کتاب الموجز»، «مجموعه تدریس کتاب التدریج الأدانی» و ... از دیگر آثار منتشره بوده است.

حجت الاسلام سلیمانیان در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب در یکی از بیانات خود، فلسطین را مسئله اول جهان اسلام اعلام نمودند و بنده تصمیم دارم کتاب «مسئله اول» با موضوع فلسطین را بنویسیم.

آثار علمی حجت‌الاسلام سلیمانیان رونمایی شدند

در ابتدای این آیین، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر به ایراد سخن پرداخت و گفت: أمیرالمؤمنین علیه السلام در روایتی فرمودند: «اَلْعِلْمُ ثَلاَثَةٌ اَلْفِقْهُ لِلْأَدْیَانِ وَ اَلطِّبُّ لِلْأَبْدَانِ وَ اَلنَّحْوُ لِلِّسَانِ / دانش سه گونه باشد: دانش فقه برای دین، دانش پزشکی برای تن و دانش نحو برای زبان دستور زبان».

وی اظهار داشت: یکی از انگیزه های رونمایی از دستاوردهای علمی درخشان حوزه در مجمع نمایندگان طلاب، فعال سازی نویسندگان و ترغیب آنان است تا بتوانیم از دستاوردهای علمی آنان استفاده نماییم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: امروز آیین رونمایی از آثار علمی حجت الاسلام والمسلمین سلیمانیان را در این مجمع داریم؛ شخصیتی که درس های رسائل و مکاسب او بسیار مورد استقبال طلاب و فضلا قرار گرفته و بحمدالله قلم دقیق، غنی و فاخری دارند و جا دارد که در چنین جلساتی، چهره های علمی حوزوی و نخبگان را بشناسانیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان ساخت: مجمع نمایندگان طلاب این افتخار را دارد که هر پنجشنبه برنامه رونمایی از آثار علمی را داشته باشد و چهره های درخشان و فرهیخته حوزه را به جامعه معرفی نماید.

وی بیان داشت: بحمدالله ایشان در هر صحنه ای که وارد شدند، از موفقین بوده و مؤسسه کلامی که راه اندازی کرده اند، مرزبان عقیدتی در منطقه غرب کشور است و هر هفته از دانش آموختگان و اساتید آن مؤسسه در نماز جمعه حضور پیدا کرده و پاسخگوی شبهات اعتقادی مردم هستند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین سلیمانیان حضور فعال و پراثری در دانشگاه نیز داشته و بحمدالله استقبال مناسبی از ایشان می شود که جای تقدیر و تشکر از این استاد حوزه دارد.

آثار علمی حجت‌الاسلام سلیمانیان رونمایی شدند

حجت الاسلام والمسلمین محرمی، از اساتید حوزه نیز در این جلسه اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۱۱ سوره مجادله فرموده است: «یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ / کسانی را که دانشمندند [بر حسب] درجات بلند گرداند».

وی ابراز داشت: در روزگاری قرار داریم که باید برای علم، ارزش بیشتری قائل باشیم و جای تقدیر از مجمع نمایندگان طلاب دارد که چنین برنامه هایی را برگزار می نماید.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: حجت الاسلام سلیمانیان از عالمان جوان حوزه بوده و بحمدالله تدریس دروس متفاوتی را در حوزه دارند که بسیار مناسب و نافع می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محرمی بیان داشت: امروز بیشترین آسیب جامعه از علوم ضاله است و باید به دنبال علم نافع بود که بحمدالله در آثار حجت الاسلام سلیمانیان مشاهده می شود.

وی اظهار داشت: برخی کتاب های حجت الاسلام سلیمانیان، پاسخ به برخی کتاب های ضاله و جواب مناسبی برای آن است که ارزشمند بوده و جای تقدیر دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha