یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اجتماع مردم ارومیه در حمایت از فلسطین

حوزه/ جلال زاده گفت: در دیدار اخیر با اسماعیل هنیه از او سوال کردم که با این که حماس می دانست اگر عملیات طوفان الاقصی را انجام دهد رژیم صهیونیستی زنان و کودکان آن ها را قتل عام می کند، چرا دست به این عملیات زد، او جواب داد «این سوال از یک شیعه بعید است چرا که آن ها امام حسین (ع) را دارند، با وجود علم به این که در صورت اقدام علیه یزید اطفال و عزیزانش شهید و زنان و دخترانش اسیر می شوند اما دست به قیام زد؛ هیچ امتی نتوانسته حق خود را بگیرد مگر این که علیه ظلم قیام کرده است.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، وحید جلال زاده شامگاه پنج شنبه در تجمع مردم ارومیه در حمایت از آرمان فلسطین که در مسجد موسی بن جعفر علیه السلام ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروز مظلومیت غزه بیش از هر چیزی نیاز به چنین جلسات و تجمع حمایتی دارد که موجب دلگرمی ملت فلسطین است و ما باید صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم و بجز جمهوری اسلامی هیچ یک از کشورهای اسلامی در عرصه دیپلماسی در حمایت از فلسطین فعال نیست.

وی ادامه داد: این جمهوری اسلامی بود که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه کشورهای عربی را به تصویب رساند و همه دیدند چطور آمریکا و همدستانش در این نشست تنها ماندند و امروز کار رژیم صهیونیستی به جایی رسیده است که حتی بسیاری از کشورهای حامی این رژیم دیگر از آن حمایت نمی کنند و این یکی از برکات طوفان الاقصی بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دیدار اخیر با اسماعیل حنیه از او سوال کردم که با این که حماس می دانست اگر عملیات طوفان الاقصی را انجام دهد رژیم صهیونیستی زنان و کودکان آن ها را قتل عام می کند، چرا دست به این عملیات زد، او جواب داد: این سؤال از یک شیعه بعید است چرا که آن ها امام حسین (ع) را دارند، با وجود علم به این که در صورت اقدام علیه یزید اطفال و عزیزانش شهید و زنان و دخترانش اسیر می شوند اما دست به قیام زد و دز دنیا هیچ امتی نتوانسته حق خود را بگیرد مگر این که علیه ظلم قیام کرده است.

وی افزود: نباید اجازه داد پیروزی تاریخی ملت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، زیر آوارهای غزه مدفون شود و همه ما وظیفه داریم صدای مظلومیت مقتدرانه ملت فلسطین را به گوش دنیا برسانیم.

جلال زاده گفت: امام خامنه ای چند سال قبل فرمودند " اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید" و این یک نقطه زنی تاریخی بود و خیلی ها آن روز به ما خرده می گرفتند که رژیم صهیونیستی یک ابرقدرت است شما به فکر خودتان باشید اما ما امروز در میدان می بینیم که معظم له چقدر حکیمانه نقطه زنی کرده اند.

وی اظهار کرد: لازم است نامه تاریخی امام خمینی (ره) به گورپاچوف برای جوانان و نسل جدید بازخوانی شود و امام در آن نامه نوشتند؛ جناب آقای گورباچف، برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد، چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چرا که مکتبی است مادی، و با مادیت نمی‌توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت، که اساسی‌ترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است، به درآورد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در پیامی به مسلمانان جهان فرمودند: من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست. و این راهبرد شیعه است.

وی افزود: حماس در عملیات طوفان الاقصی به گونه ای برنامه ریزی کرده بود که در مرحله اول بتواند چندین شهرک را از دست صهیونیزم آزاد کند و البته آن ها از این که رژیم صهیونیستی این همه بی در و پیکر و فروریخته است غافل گیر شدند وگرنه تا قلب تلاویو می رفتند و طوفان الاقصی در عصر حاضر طوفانی بر پیکر قواعد بین المللی و بر پیکر ارازل و اوباش سیاسی دنیا بود.

جلال زاده عنوان کرد: این بار حماس است که سرنوشت منطقه تعیین می کند و جمهوری اسلامی از هر جریان و امتی که به مباره با رژِیم غاصب صهیونیستی برخیزد حمایت خواهد کرد.

وی با بیان این که مبارزه با استکبار، استعمار و حمایت از آرمان فلسطین سه محور حرکت امام در انقلاب اسلامی بود، گفت: امروز اولین راهبرد مقاومت در فلسطین تثبیت پیروزی تاریخی است و در مرحله بعد توقف حملات ضد بشری رژیم صهیونیستی می باشد و لذا باید تمرکز خودمان را بر تبیین پیروزی تاریخی ملت فلسطین بگذاریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در نبرد رژیم صهیونیستی با حماس در سال ۲۰۱۴ دو هزار کودک و زن و غیر نظامی شهید شدند بدون این که خونی از دماغ صهیونیست ها بیاید اما در عملیات طوفان الاقصی بیش از هزار نفر از نظامیان صهیونیستی کشته شدند و ابهت پوشالی این رژیم فرو ریخت.

وی گفت: این هنر انقلاب اسلامی بود که مقاومت را در منطقه ایجاد و گسترش داد و حاج قاسم سنگ های فلسطینی ها را به موشک تبدیل کرد که امروز به قلب رژیم صهیونیستی پرتاب می شوند.

جلال زاده گفت: در سال های اخیر هر چه ترور و عملیات تروریستی در خاک ایران از سوی رژیم صهیونیستی انجام شد در واقع واکنش و پدافند این رژیم در برابر شکست از جبهه مقاومت بود.

وی بیان داشت: حماس چاره ای جز عملیات طوفان الاقصی نداشت، وقتی می دید مسجد الاقصی که قبله اول مسلمین بود به دست یهود اشغال شده و هتک حرمت می شود، زنان فلسطینی سالهاست در دست رژیم صهیونیستی اسیر هستند و سرزمین شان هر روز کوچتر و به دست رژیم غاصب غصب وشهرک سازی می شود و لذا هر انسانی برای آزادی ناموسش از دست اهریمن ها باید به پا خیزد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای اسلامی که حاضر هستند فلسطین را یک شبه بفروشند، خودشان را برای گرفتن عکس یادگاری با رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط آماده کرده بودند اما طوفان الاقصی آن را به باد داد و امروز همه ملت فلسطین برای مقاومت و جهاد آماده اند.

وی افزود: همه حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه، خصوصا بیمارستان المعمدانی با دستور مستقیم آمریکاست و امروز فرماندهی عملیات های نظامی این رژیم به دست سنتکام است چرا که آن ها دیدند رژیم صهیونیستی هیچ قدرتی برای مقابله با حماس ندارد و باعث تعجب است عملیات های علیه مردم بی دفاع غزه از سوی آمریکا صورت می گیرد اما به ایران پیام می دهند که خویشتن داری کنید و اجازه بدهید جنگ در سطح حماس و رژیم صهیونیستی بماند!

جلال زاده گفت: این همه دست و پا زدن رژیم صهیونیستی و حامیان آن و حملاتشان علیه زنان و کودکان به وضوح نشانگر شکست تاریخی آن هاست و اگر این رژیم طرف پیروز بود لازم نبود این همه بمب و موشک بر بیمارستان ها و اردوگاه های فلسطینی بریزد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی همیشه در کنار مظلومین است و وقتی جنگ داعش علیه سوریه آغاز شد، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حسنی نماینده فقید رهبر انقلاب در آذربایجان غربی طوماری را در حمایت از مردم سوریه جمع و امضا کرد و به دست سفیر این کشور داد تا به بشار اسد برساند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مهم ترین قدرت جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت، ایمان به خدا، شهدا و مردم است و لذا امامین انقلاب هر زمان در این خصوص صحبت می کنند خطابشان به مردم خصوصا کوخ نشینان است و امروز ملت فلسطین کوخ نشین های واقعی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha