دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه وظیفه همگانی مسلمانان است گفت: بر اساس فقه مبنای اسلامی حمایت از مردم غزه، واجب و سکوت در برابر جنایات اسرائیل حرام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین اظهار داشت: متأسفانه امروز شاهدیم که کشورهایی که ادعای حقوق بشر را دارند همچون آمریکا از جنایت رژیم اشغالگر قدس حمایت می‌کنند.

امام جمعه بوشهر افزود: علاوه بر حمایت از جنایات رژیم اشغالگر قدس، نسبت به این جنایت در سازمان ملل متحد سکوت و آن را وتو می کنند.

وی با بیان اینکه اینگونه جنایت غیر بشری و ددمنشانه رژیم صهیونیستی در تاریخ جهان در جنگ‌ها هیچگاه انجام نشده است ابراز داشت: رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کودکان، زنان و افراد غیرنظامی مورد هدف قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس در حال نابودی دست به همه جنایت می‌زند گفت: رژیم صهیونیستی فکر نکند که با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها کار بزرگی انجام داده بلکه این نشان از ضعف است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حمایت از مردم مظلوم فلسطین به ویژه غزه وظیفه همگانی مسلمانان است اظهار داشت: براساس فقه مبنای اسلامی حمایت از مردم غزه، واجب و سکوت در برابر جنایات اسرائیل حرام است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری در ادامه سخنان خود هفته کتاب و کتابخوانی را گرامیداشت و گفت: توسعه فرهنگ کتابخوانی زمینه رشد فرهنگی جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یکی از معضلات امروز را کمبود زیرساخت‌ها در عرصه کتابخانه عمومی عنوان کرد و اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌ها در عرصه کتابخانه عمومی استاندارد در کشور و استان بوشهر یک ضرورت است. کتاب محصول تلاش یک عمر نویسنده در عرصه تحقیق، پژوهش و فعالیت‌های گوناگون است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع اقتصاد دریا پایه بر اساس سیاست های توسعه دریا محور رهبر معظم انقلاب گفت: طراحان نظم نوین جهانی مدیریت نظم آینده جهان را در راستای مدیریت دریایی عنوان کرده اند و این اقتصاد در تمام عرصه‌ها از جمله حوزه جغرافیا سیاسی، امنیتی، علم و فناوری، اقتصادی و پیشرفت همه جانبه جامعه در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به ظرفیت مهم استان بوشهر در حوزه اقتصاد دریا پایه گفت: استان بوشهر دارای ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس و ۷۰۷ کیلومتر ساحل و کرانه است که باید از این توانمندی به‌عنوان یک گنج پایدار استفاده حداکثری بر اساس ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا محور رهبر معظم انقلاب شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha