شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت همه کسانی که در تکمیل طرح‌های عمرانی چهارمحال و بختیاری از جمله طرح عظیم آب‌رسانی به استان مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های فراوانی از جمله آب فراوان، اراضی حاصلخیز و معادن غنی دارد که مدیریت صحیح می‌تواند این ظرفیت‌ها را شکوفا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، ظهر امروز پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به چهارمحال و بختیاری، در اجتماع باشکوه مردم شهرکرد با بیان اینکه این روزها همه شما و ما و جامعه بشری غصه‌دار غزه هستیم، اظهار داشت: امروز همه بشریت با تمام وجود از نظام رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش در نظام سلطه ابراز تنفر و انزجار کرده و از فلسطینیان مظلوم و مقتدر حمایت می‌کنند.

رئیس جمهور صف‌آرایی امروز شکل گرفته در جهان امروز را تقابل حق و باطل و شرافت و شرارت توصیف و تصریح کرد: در کنار این رنج و غم باید نویدی خدمت شما بدهم که یقین بدانید همین کودک‌کشی رژیم صهیونیستی باعث بیرون آمدن دست انتقام الهی شده و به عمر صهیونیست‌ها پایان خواهد بخشید تا فلسطینیان به حقوق حقه خود برسند.

رئیسی در ادامه با ابراز خرسندی از حضور در جمع صمیمی و باصفای مردم چهارمحال و بختیاری و با بیان اینکه این استقبال گرم شما مربوط به بنده نیست، بلکه پاسداشت انقلاب و نظام اسلامی و ارزش‌های الهی و اعلام وفاداری به ولایت است، گفت: مردم این خطه امتحان خود را در ایستادگی مردانه پای انقلاب اسلامی و ارزش‌های الهی پس داده‌اند و ۲ هزار و ۵۰۰ شهید و ۷ هزار جانباز و ایثارگر این استان نشان صدق این ادعاست.

رئیس جمهور خدمت به مردم را افتخاری بزرگ برای خود و همه دولتمردان دانست و افزود: در ۲ سال گذشته خدمتگزاران شما کاری جهادی و خالصانه انجام دادند و سرعت انجام کارها به شکلی بود که طرح‌هایی با ۱۳ تا ۱۴ سال تاخیر در این مدت تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

رئیسی با قدردانی از تلاش‌ها و مجاهدت همه کسانی که در تکمیل این طرح‌ها از جمله طرح عظیم آب‌رسانی به استان مشارکت داشتند، خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های فراوانی از جمله آب فراوان، اراضی حاصلخیز و معادن غنی دارد که مدیریت صحیح می‌تواند این ظرفیت‌ها را شکوفا کند. طرح‌هایی که امروز افتتاح شدند حدود ۶۵ درصد از مشکلات بخش آب استان را برطرف می‌کنند و تلاش‌ها برای رفع باقی مشکلات نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما در کشور کمبود آب نداریم و آنچه باید آب انجام شود مدیریت آب است، گفت: کارهایی که در حوزه آبرسانی در استان چهارمحال بختیاری انجام شد می‌توانست در سال‌های گذشته با مبلغی کمتر انجام شود. مثلاً برخی طرح‌ها همچون «سد باباحیدر» با ۱۵۰ میلیارد تومان قابل حل بود اما امروز باید با ۱۳۰۰ میلیارد تومان انجام بگیرد. امروز بهره‌برداری از سد باباحیدر انجام شد و مردم می‌توانند از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

رئیسی با اشاره به مسئله صنعت در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت ۸ برابر افزایش پیدا کرده است؛ یعنی صنایع استان به نسبت قبل از دولت سیزدهم رشد خوبی داشته است اما ما هنوز قانع نیستیم و معتقدیم باید کارهای بیشتری صورت بگیرد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تاکنون ۶۸ واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در استان در چرخه تولید قرار گرفته و اشتغال را افزایش داده است.

رئیسی آمار بیکاری در چهارمحال و بختیاری را کاهشی دانست و گفت: بازگشت واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه تولید، فعالیت‌ها در حوزه کشاورزی و دیگر مزایای موجود در استان می‌تواند به رشد اشتغال کمک کند.

رئیس‌جمهور با اشاره به مصوبات دور اول سفر به استان چهارمحال و بختیاری  گفت: تاکنون بخش قابل توجهی از مصوبات دور اول سفرها اجرایی شده و بخش دیگر نیز در حال اجرا است.

رئیسی با تاکید بر ضرورت افزایش میزان صادرات کشور گفت: صادرات غیر نفتی در استان چهارمحال و بختیاری  رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

رئیس‌جمهور رفع مشکل مسکن به ویژه برای خانواده‌های پرجمعیت و جوانانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند را حائز اهمیت دانست و گفت: حضور ما در استان چهار محال بختیاری با بهره‌برداری از ۴ هزار مسکن همزمان بوده و ۲۰۰ هکتار زمین نیز برای افراد متقاضی مسکن آماده شده است.

رئیسی با بیان اینکه این کار به عنوان نهضت تولید مسکن باید با قوت در استان چهارمحال و بختیاری  دنبال شود، گفت: ممکن است در مرکز استان زمین به اندازه کافی وجود نداشته باشد اما در سایر شهرستان‌ها که مشکل زمین وجود ندارد، باید مسئله ساخت مسکن با قوت دنبال شود.

رئیس‌جمهور مسکن را مسئله مهم دولت سیزدهم دانست و با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی که به صورت روزانه دنبال می‌کنم، مسئله مسکن در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: مسئولان این مهم را می‌دانند و بیشتر هم بدانند که ما نهضت تولید مسکن را تا حصول نتیجه کامل برای عموم مردم به ویژه جوانان دنبال خواهیم کرد.

رئیسی با تاکید بر اینکه مردم لر، ترک، فارس، بختیاری و عشایر عزیز در همه عرصه‌ها امتحان خوبی پس داده‌اند، گفت: اگر مردم به ادارات و سازمان‌ها مراجعه می‌کنند باید کار آنها بدون فساد، پارتی‌بازی و روابط ناسالم انجام شود. انتظار مردم این است که وقتی سر و کارشان با سازمان‌ها قرار می‌گیرد، اموراتشان با دلسوزی و محبت انجام بگیرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: به همه همکاران اداری در استان و سراسر کشور تاکید می‌کنم که وظیفه ما این است که مردم احساس کنند خدمتگزاران آنها با اخلاص به آنها خدمت می‌کنند.

رئیسی انتظار مردم از دستگاه‌ها را سلامت اداری و پیگیری امور آنها دانست و گفت: ما نباید اجازه بدهیم که فساد در ادارات و شرکت‌ها لانه کند؛ این زیبنده نظام اسلامی ما نیست. در این مسئله باید آنچنان عمل کنیم که رضایت خدا و مردم را داشته باشیم.

رئیس جمهور شهدا و جانبازان را جلوه‌های قدرت کشور دانست و خاطرنشان کرد: ما در صنعت نظامی صنایع پیشرفته‌ای داریم که برای کشور ایجاد قدرت کرده است و هیچکس در عالم نیز حتی در ذهن خود تعرض به خاک جمهوری اسلامی را نمی‌پروراند زیرا ایران بسیار قوی است و در برابر همه دشمنان خواهد ایستاد؛ اما همچنان که صنایع نظامی و نیروهای مسلح ایجاد قدرت می‌کنند، قدرت اقتصادی، علم و فناوری و حضور شما مردم نیز ایجاد قدرت می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه خون شهدای ما ایجاد قدرت کرده و می‌کند، گفت: قدرت جمهوری اسلامی را شهدا و ایثارگران برای ما ایجاد کردند. این قدرت را باید با تلاش جهادی حفظ و ایجاد کنیم.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه اگر لازم باشد ۱۰ بار دیگر به استان چهارمحال و بختیاری  سفر می‌کنم تا مشکلات استان حل شود، خاطرنشان کرد: سفر ما به این استان عدد ندارد چراکه هدف، حل مسائل کشور است.

رئیس‌جمهور هدف دشمن را مأیوس کردن مردم توصیف کرد و گفت: دشمن دنبال این است که دل‌ها را خالی و یأس را بر آنها حاکم کند اما وظیفه ما ایجاد امید است. وظیفه همه ما مسئولین در ادارات و سازمان‌ها این است که در دل مردم به ویژه جوانان ایجاد امید کنیم. هیچکس حق ندارد ناامید شود زیر آینده بسیار روشن است.

رئیسی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه خستگی و ناامیدی ممنوع است زیرا تا رسیدن به قله راهی نمانده ،اظهار داشت: امیدوارم به برکت حضور شما مردم و به لطف پروردگار، ایران همچنان در عرصه‌های مختلف به قله برسد. ممکن است برخی در این مساله با ناامیدی تردید کنند اما ما در اراده پولادین مردم تردید نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha