شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امدادرسانی و لایروبی منازل و معابر توسط طلاب جهادی پایگاه بسیج مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان  + عکس و فیلم

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی از فعالیت ۲ هزار گروه جهادی طلاب و روحانیون در عرصه سازندگی و تبلیغی و اعزام ۳ هزار نفر به اردوهای راهیان پیشرفت در سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی، مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج گفت: یکی از برکات بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شجره طیبه بسیج است. به تعبیر امام خامنه‌ای عزیز یکی از ملحمات الهی به قلب مطهر حضرت امام بسیج است. بسیج این شجره طیبه عریق و اصیل، بی‌بدیل و بی‌نظیر در حفظ و نگهداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی نقش بی‌نظیری دارد.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف جامعه اگر در صحنه‌های مورد نیاز انقلاب در همه عرصه‌ها حضور معناداری پیدا می‌کنند، تأکید کرد: آن فصلی که می‌تواند به این حضور شوق ببخشد و این حضور را پررنگ کند بسیج است.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور همچنین اضافه کرد: یکی از مجموعه‌های بسیار موثر و نقش‌آفرین اقشار بسیج، سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور است که با تدبیر امام، و سرانگشت تدبیر ولایت بعد از جنگ شکل گرفت. اساتید، طلاب و نخبگان و مدیران حوزه‌های علمیه که با هویت بسیجی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... نقش آفرینی می‌کنند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی با اشاره به فرمایش حضرت امام رضوان الله تعالی علیه که فرمودند«یکی از ضروری‌ترین تشکل‌ها، بسیج طلبه و دانشجو است»، گفت: هدف این سازمان، را دفاع از اسلام عزیز دانست، چون جامعه هدف این سازمان علما و روحانیون هستند که رسالتشان تبلیغ دین خداست.

وی عنوان کرد: دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی یکی از مأموریت‌های مهم سازمان ما است. حفظ باورها و عقاید جامعه، جلوگیری از نفوذ ایادی شرق و غرب و... رویکردهایی است که شکل دهنده بسیج طلاب است.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور گفت: سازمان بسیج طلاب و روحانیون یک ستاد مرکزی و ۳۲ سازمان استانی، ۱۳۵ حوزه مقاومت و حدود ۱۵۰۰ پایگاه مقاومت دارد که البته با بیش از ۲۲۵ هزار بسیجی خواهر و برادر دارد که در سراسر جغرافیای نور جمهوری اسلامی ایران نقش آفرینی می‌کنند.

وی افزود: ما حدود ۲۰۰۰ گروه جهادی اختصاصی طلاب و روحانیون داریم که بخشی از آن‌ها در عرصه سازندگی فعالیت دارند و برخی دیگر در قالب گروه‌های جهادی تبلیغی هستند.

فعالیت ۲ هزار گروه جهادی طلاب در عرصه سازندگی و تبلیغی / اعزام ۳ هزار نفر به اردوهای راهیان پیشرفت

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در خصوص وظیفه سنگین جهاد تبیین اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که عملا لبیک به فرمان مقام معظم رهبری گفته است گروه‌های جهادی طلاب است که در این زمینه قریب به ۷ هزار مبلّغ ساماندهی شده‌اند.

وی گفت: دوره توانمندسازی فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج طلاب به استعداد ۱۰۷۵ نفر با رویکرد جهاد تبیین در اواخر سال گذشته برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور افزود: یکی از رسالت‌های ما تربیت هادی سیاسی و توانمندسازی مبلغین است؛ لذا دوره جهادگران تبیین را برای برادران و خواهران طلبه بسیجی خود برگزار نمودیم که بحمدالله بیش از ۱۴۰۰ هادی سیاسی تربیت گردید، اکنون شبکه مبلغینی به وسعت ۱۳ هزار نفر داریم. همچنین در دوره‌های توانمندسازی در دو بخش برادران و خواهران حضور پیدا کردند. ۸۵۰ خواهر نخبه بسیجی در دوره فشرده سه روزه شرکت نمودند.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی اظهار داشت: صدها نشست بصیرتی در جای جای میهن اسلامی اعم از حوزه‌های علمیه و مساجد کشور با همکاری طلاب بسیجی برگزار شده است.

وی درباره حضور طلاب و روحانیون بسیجی در امدادرسانی در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: طلاب جهادی ما بعد از آنکه فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر وجوب غسل و تدفین بیماران کرونایی را ملاحظه نمودند بصورت جهادی در زمینه تغسیل و تدفین متوفیان تلاش نمودند. همچنین در سیل استان گلستان و خوزستان و همچنین در زلزله خوی بیش از ۱۵۰ طلبه بسیجی حدود یک ماه حضور میدانی داشتند؛ و نیز در نوروز ۱۴۰۲ بیش از ۳۳۰۰ طلبه در راهیان نور و گروه‌های جهادی حضور پیدا کردند. همچنین در سال جاری قریب به ۳ هزار نفر به اردوهای راهیان پیشرفت اعزام شده‌اند؛ که با نقاط قوت و دستاوردهای نظام مظلوم جمهوری اسلامی که کمتر دیده شده است از نزدیک آشنا شوند.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور اظهار کرد: حدود ۱۶۰۰ کانال ثامن داریم که با بیش از ۱۶۰ هزار مخاطب مشغول به نقش آفرینی هستند.

وی گفت: ما جزء اولین مجموعه‌هایی بودیم که با همراهی و هم‌افزایی اتحادیه بین المللی زنان مسلمان اولین نشست بین المللی زنان مقاوم و بانوان شهیده غزه را با سخنرانی اساتیدی از شش کشور اسلامی اعم از ایران، عراق، سوریه، لبنان، کویت و... برگزار کردیم که بازخورد بسیار خوبی در روحیه مردم مظلوم غزه داشت.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی در مورد جشنواره‌های ورزشی بسیج طلاب در سال گذشته نیز گفت: این جشنواره در پایان سال با حضور ۵۰۰ بسیجی منتخب در رامسر برگزار شد. امسال نیز در ۱۰ رشته ورزشی جشنواره ورزشی استانی برگزار شده که حدود ۱۱۰۰ نفر از منتخبین استان‌ها در دهه مبارکه فجر در استان خوزستان به رقابت خواهند پرداخت.

مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور با اشاره به مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم، آن را مجموعه‌ای بسیار اثر بخش با حضور نخبگان حوزه و علمای بزرگ و بیش از ۲۰۰ نفر اساتید سطوح عالی حوزه علمیه برشمرد که در دوره توانمندسازی با سخنرانی مدیر محترم حوزه‌های علمیه کشور گرد هم آمدند و منتخبین این دوره نیز در آذرماه در مشهد مقدس حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احسنتم IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    برجسته سازی کارهای جهادی، خودش کاری جهادی است. در زمانه ای که بازیها نام هنر و ورزش گرفته و سرسلسله ی اغتشاشات و انشقاقات و بی حجابی و بی عفافی و ... می شوند، پرداختن به فعالیت های جهادی فوق العاده ارزشمند است، سردار حرکت های جهادی امیرالمومنین علیه السلام است، خداوند همه موید بدارد
  • بنازم IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    پرتوان باد دستانی که برای یاری برادران دینی باز می شود
  • غلبه IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    با فعالیت های جهادی می توان غول گرانی مسکن را از پای درآورد
  • خودسازی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    فعالیت های جهادی قبلا از آن که عمرانی برای دیگران ایجاد کند خود جهادگر را می سازد
  • مومنانه IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    فعالیت جهادی یعنی همبستگی ایمانی
  • شمول IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    کارهای جهادی می توان شامل حل همه معضلات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و ... شود
  • تعاون IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    كار جهادي مي تواند مشكل مسكن طيف گسترده ای از جوانان را سهولت بخشد. جوانان را به کمک همدیگر آوریم.
  • یکی از آغازها IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    یکی از آغازین فعالیتهای جهادی حوزه می تواند پرداختن به تعمیر خانه های حوزویان از طریق خود آنهاست. گردآوری تجارب مختلفی که تجمیعشان کار را راه می اندازد. چنین اقدام علاوه بر برطرف شدن بخش مهمی از مشکلات طلاب و روحانیون، تبلیغ عملی نسبت به سایرین هم هست.
    • اداره و تجمیع توان ها IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      0 0
      متولیان فعالیت های جهادی بدون آن که اعتبار مالی خاص و ویژه ای لازم باشد، می تواند توان ها را سازماندهی کنند و کنار هم آورند، جمع های کاری جهادی یک تفریح حلال و واقعی است.
  • آموزش IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    آموزش فعاليت هاي ساختماني مي تواند به افراد امكان تعمير خانه خودشان را بدهد. بخش فعاليت هاي جهادي مي تواند توي سايت خودش و كانالش، صوت و تصوير و متن هاي آموزشي بارگزاری کند