چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1121791
۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
روح مستقل

حوزه / پژوهشگر تاریخی گفت: امام راحل (ره) توصیه کردند که جوانان به دو سلاح علم و تقوا مجهز شوند البته این دو سلاح باید توأمان با هم باشد چون به صورت جداگانه عملکرد کاملی نخواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیین رونمایی از کتاب «روح مستقل» با حضور موناهید حبیبی، مؤلف کتاب در مجموعه فرهنگی سرچشمه، امروز ۶ آذر برگزار شد.

در این جلسه قاسم تبریزی نویسنده و پژوهشگر تاریخ اظهار داشت: کتاب «روح مستقل» پیرامون مسائل مهم اعتقادی است و به‌صورت ویژه روی توحید و روح توجه دارد.

وی با اشاره به اینکه نویسنده در کتاب روح مستقل برای بالا بردن کیفیت و غنای مفهومی از کتب علمای اسلام به‌عنوان منبع استفاده کرده است، گفت: امام راحل توصیه کردند که جوانان به دو سلاح علم و تقوا مجهز شوند، البته این دو سلاح باید توأمان با هم باشد، چرا که به‌صورت جداگانه عملکرد کاملی نخواهند داشت.

این پژوهشگر تاریخی بیان کرد: جنگ فرهنگی غرب از ۳۰۰ سال پیش آغاز شد، اولین قربانی این جنگ نیز خود غرب بود زیرا به بهانه رنسانس دین را کنار گذاشت تا قبل از پیروزی انقلاب، جنگ فکری بین کاپیتالیسم و مارکسیست بود، اما با پیروزی انقلاب اسلامی تفکری جدید در جهان اشاعه پیدا کرد که نمود بارز آن را امروز در منطقه به خوبی شاهد هستیم، سیر و سلوک معنوی مرد و زن ندارد، خوشبختانه در حوزه مسائل اعتقادی ۶۰ درصد نویسندگان زنان هستند که این امر نشان می‌دهد اولاً بانوان در حوزه فرهنگ فعال بوده و همچنین به موضوعات دینی علاقمند هستند.

وی تأکید کرد: سفره‌ای به نام انقلاب اسلامی پهن شده که باید قدر آن را بدانیم، راه نکوداشت این سفره ترویج فرهنگ انقلاب و اسلام است و برای رسیدن به این خواسته نیز همانگونه که پیشتر گفتم باید به سلاح علم و تقوا مسلح شویم.

ناهید حبیبی نیز در این نشست خاطرنشان کرد: موضوعات دینی و اعتقادی از کودکی با من عجین بوده، زیرا مسجد جایی بود که همیشه خانواده‌ام به آنجا می‌رفتند، در کتاب روح مستقل تلاش دارم آموزه‌های اسلامی را پیرامون مسئله روح مورد توجه قرار دهم زیرا این سوال رایجی است که بعد از مرگ چه اتفاقی برای روح رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: این کتاب مختص به قشر خاصی نیست و برای عموم مردم نوشته شده است، برای همین جهت ادبیات آن را به گونه‌ای انتخاب کردم که برای همه قابل فهم باشد در این میان از کتب علمای اسلام برای بالا بردن غنای مفهومی کارم بهره بردم، در کتاب بعدی خود تلاش دارم تلفیقی میان مسائل روانشناسی و آموزه‌های اعتقادی داشته باشم.

حبیبی با بیان اینکه نگارش کار دشواری است، گفت: رسانه‌های مختلف و متنوعی در جهان رایج شده به‌ویژه فضای مجازی، مخاطبان بسیاری را به خود اختصاص داده اما هنوز هم معتقدم کتاب تأثیرگذارترین رسانه است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha