دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
هاجر انجمنی

حوه/ استاد حوزه علمیه گفت: کتابی بالاتر، بهتر، خوش محتواتر از قرآن برای خطاب به مردم و دعوت آنها به صلح و بیداری وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هاجر انجمنی صبح امروز در نشست علمی _ پژوهشی «کتاب منادی معنویت، صلح و بیداری جهانی»، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد، اظهار داشت: کتاب با اینکه صدایی ندارد و خاموش است، ولی منادی و ندا دهنده است، هم تو را به سمت خود می‌خواند هم فریادهایی که از آن به گوش می‌رسد باعث بیداری و آگاهی می‌شود، به همین دلیل توصیه به خواندن کتاب‌های خوب شده است.

استاد حوزه گفت: آن چیزی که باعث آگاهی و بیداری به واسطه کتاب می‌شود، برای آرامش، امنیت، آگاهی و بصیرت بشر است، تعبیری که در دنیا متعارف است به اسم صلح، نقطه مقابلش چیزی به نام جنگ می‌باشد که سبب ناامنی می‌شود، کتاب‌های خوب ندا دهنده صلح، امنیت و آرامش هستند و با آگاهی که به بشر می‌دهند صلح به همراه دارند.

وی با طرح این سوال که به کدام کتاب مراجعه کنیم که پیام آور صلح و بیداری باشد؟، خاطرنشان کرد: کتاب با بیداری که به مخاطب خود می‌دهد برای او صلح و آرامش به همراه دارد، اگر از تک تک افراد بشر خطری متوجه دیگری نشود جهان خود به خود در صلح و آرامش به سر خواهد برد.

وی با بیان اینکه بهترین کتاب قرآن است، یادآور شد: کتاب خدا، کتاب مقدسی است که منادی صلح و بیداری برای بشریت می‌باشد، کتابی بالاتر، بهتر، خوش محتواتر از قرآن برای خطاب به مردم و دعوت آنها به صلح و بیداری وجود ندارد.

استاد حوزه با تأکید بر این نکته که داشتن کتاب آسمانی ویژه نبی خاتم حضرت محمد(ص) نیست، گفت: همه انبیاء الهی برای همین موضوع مبعوث شده‌اند، در کتاب آسمانی دیگر هم به همین نکته اشاره شده اما کامل ترین، بهترین، قشنگ ترین و کاربردی ترین کتاب برای همه آحاد بشر در همه زمان‌ها و مکان‌ها، قرآن است، ما مقدس‌تر و خواندنی‌تر از قرآن نداریم، قرآن منادی معنویت، صلح و بیداری جهانی را برای همه دنیا به ارمغان می‌آورد.

وی تصریح کرد: جبهه گیری و فریادهای شیطان دقیقا به خاطر همین است که قرآن دعوت به صلح و دوستی می‌کند و شیطان مخالف این امر است، اتفاقاتی که در عالم وجود دارد خصوصا در صحنه غزه و فلسطین و در گوشه گوشه دنیا در طول تاریخ به خصوص چند صده گذشته در اوج استکبار و استعمار می‌بینیم، که دقیقا در مقابل همین بیداری و صلح است، یعنی جبهه‌ و زیاده خواهانی که ما اسم آن را کلمه شیطان انتخاب می‌کنیم، در جبهه باطل می‌خواهند در مقابل انصاف، عدالت، صلح، امنیت و آرامش همه جهان بایستند، چه کسی، چه چیزی ندا دهنده همه این خوبی‌هاست؟ کتاب مقدس قرآن.

وی اظهار کرد: کتاب «تولد در لوس آنجلس» اثر آقای «بهزاد دانشگر» مجموعه خاطرات آقای محمد عرب مهندس ایرانی الاصل است که درآمریکا بزرگ می‌شود، کار می‌کند، ثروتمند می‌شود ولی وقتی کتابی به دستش می‌رسد، تصادفا آن را باز می‌کند بخش‌هایی از آن را مطالعه می‌کند و همین مطالعه، مقدمه اتفاقات جدید، تحول و تغییراتی در زندگی او می‌شود، آن کتاب، قرآن بوده که باز می‌کند چند خط از ترجمه آن را می‌خواند و متعجب می‌شود، در خاطرات خود بارها و بارها ذکر می‌کند که چرا من قبلا این کتاب را باز نکرده بودم، چرا اینقدر دیر این کتاب را باز کردم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha