شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید حافظ ریاض حسین نجفی علیرضا اعرافی

حوزه/ آیت الله سید حافظ ریاض حسین نجفی در پیامی به آیت الله اعرافی ضمن ستودن حمایت ایران از جبهه مقاومت نوشت : بینش نافذ رهبر معظم انقلاب پایه‌های سیاست غرب را به لرزه در آورده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در پی ارسال پیامی از طرف آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به آیت الله سید حافظ ریاض حسین نجفی رئیس حوزه‌های علمیه شیعه در پاکستان در اعلان همبستگی با مردم غزه و محکوم کردن جنایات اسرائیل، پیامی متقابل از طرف وی ارسال شد.

آیت الله سید حافظ ریاض حسین نجفی ضمن اعلان همبستگی با مردم غزه، آمادگی حوزه‌های علمیه پاکستان را در بذل هر گونه مساعدتی اعلان نمود.

وی با تمجید از سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان فلسطین نوشت : بینش حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، پایه‌های سیاست غرب را به لرزه درآورده و همه نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرده است.

ترجمه پیام وی به شرح زیر است:

جناب آیت الله شیخ علیرضا اعرافی (دام عزه)

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته؛

برای شما آرزوی موفقیت، بهروزی و سلامتی دارم.

پیام بزرگوارانه شما را در مورد وضعیت فلسطین و بی‌عدالتی‌های رژیم غاصب صهیونیستی دریافت کردم.

فلسطینی‌ها همچنان در درگیری روزانه با رژیم اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری و نوار غزه به سر می‌برند و از سال ۱۹۲۷ همچنان از ابتدایی‌ترین نیازهای زندگی عادی در همه زمینه‌های آموزشی، بهداشتی و بشردوستانه محروم هستند.

رژیم اشغالگر اسرائیل قتل عام گسترده‌ای را بر ضد ملت مظلوم فلسطین مرتکب شد و گروهک‌های تروریستی صهیونیستی با کمک استکبار جهانی و سکوت مجامع بین المللی با اجرای سیاست و رویه تخریب همه جانبه با ویران کردن شهرها و روستاهای فلسطین و زیرساخت‌های آن دست به جنایات جنگی شنیع زدند؛ اما آنها نتوانستند اراده فلسطینی‌ها را برای نفی اشغال فلسطین در هم بشکنند.

ما پیروزی‌ها و حماسه‌های قهرمانانه‌ای را که دلاورمردان مقاومت در برابر غاصبان به تصویر کشیده‌اند می‌ستاییم و بر حق ملت فلسطین، جنبش‌های جهاد و مقاومت و همه ملت‌های اسلامی در دفاع از فلسطین و مقدسات اسلامی تا شکست نهاد خبیث و غاصب صهیونیستی تأکید می‌کنیم.

همچنین از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از آرمان فلسطین از زمان پیروزی انقلاب پربرکت اسلامی قدردانی می‌کنیم؛ نظامی که هم اکنون به دست حضرت آیت الله خامنه‌ای (اعزه الله) هدایت می‌شود و این سیاست حمایت از مستضعفان به طور کلی و فلسطینیان به صورت ویژه با بینش فکری نافذ ایشان در سخنرانی‌هایشان تجسم یافته است.

این بینش، پایه‌های سیاست غرب را به لرزه درآورده و همه نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرده است. سخنان رهبر انقلاب اسلامی در سراسر جهان، به‌ویژه در میان مردم فلسطین که پس از رها شدن تأسف برانگیز آنها از طرف برادران عرب با چشم انتظاری بسیار، منتظر پشتیبانی هستند، بازتاب گسترده‌ای دارد.

ما می‌بینیم که امت اسلامی در ضعف گسترده به سر می‌برد، در حالی که ملت کفار در برابر اسلام و مسلمانان متحد شده‌اند. این ضعف برخی از ما به دلیل روی گردانی‌مان از تعالیم قرآن و دین حق و توکل بر غیر خداست.

ما به نوبه خود مسلمانان را به بازگشت به کتاب خدا و سنت پاک پیامبرش (صلی الله علیه و آله و سلم) برای نیل به سعادت دنیا و آخرت فرا می‌خوانیم. زیرا خداوند متعال می‌فرماید: ما به یقین پیامبران خود و کسانی را که ایمان آورده‌اند، در زندگی دنیا و (در آخرت) روزی که گواهان به پا می‌خیزند یاری می‌دهیم.

رژیم غاصب صهیونیستی قصد دارد مسجد الاقصی را از بین ببرد، بیت المقدس را یهودی سازی کند، مسلمانان و عرب‌ها را از آن بیرون کند و آن را پایتخت رژیم ساختگی خود قرار دهد، اما این نقشه‌ها به یاری و نصرت الهی و با همت مجاهدان مقاومت که به جبهه‌ای مستحکم و منسجم در لبنان، فلسطین، یمن، عراق، سوریه و سراسر جهان تبدیل شده‌اند محقق نمی‌شود.

ما از ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهیم که به حمایت از مردم و محور مقاومت در منطقه ادامه دهند و دولتمردان و جامعه جهانی را برای خروج از سکوت شرم‌آور در قبال کشتارهای وحشیانه و نسل کشی در فلسطین تحت فشار قرار دهند.

ما در رسیدن به نصرت الهی و در نهایت شکست ظالمان به خواست الهی اطمینان داریم.

حوزه‌های علمیه در پاکستان و در صدر آن حوزه علمیه جامعة المنتظر لاهور بر اساس سخنان مولا و سرورمان امیرمؤمنان (علیه السلام) به فرزندانش حسن و حسین (علیهما السلام) که فرمودند : «دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید» در کنار ملت مظلوم فلسطین، محور مقاومت و خانواده شهدای غزه ایستاده و آمادگی خود را برای اقدام در برابر این رژیم ظالم از همه لحاظ اعلام می‌کند.

توفیق شما را از خداوند متعال مسئلت نموده و امیدواریم گام‌های شما را استوار گرداند.

‌سید حافظ ریاض حسین نجفی

رئیس وفاق مدارس شیعه در پاکستان

رئیس حوزه علمیه جامعة المنتظر لاهور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha