شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مجلسِ علمائے مکتب اہلبیت

حوزه/ از سوی مجلس علمای مکتب اهل بیت پاکستان تظاهرات ضد اسرائیلی در اسلام آباد برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت مجلس علمای مکتب اهل بیت پاکستان با همکاری مدارس دینی این کشور تظاهرات ضد اسرائیلی در اسلام آباد پاکستان برگزار شد که در آن تعداد زیادی از علما و طلاب شرکت کردند. شرکت کنندگان پلاکاردهای حاوی شعارهای ضد اسرائیلی در دست داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسنین عباس گردیزی رئیس مجلس علمای مکتب اهل بیت پاکستان در این تظاهرات اظهار داشت: ما جنایات وحشیانه اسرائیلی علیه فلسطینیان را به شدت محکوم می کنیم. اسرائیل باید در برابر بی رحمی و سرکوب ارزش های انسانی پاسخگو باشد. ما به خاطر حمایت از برادران مظلوم فلسطینی، به خیابان ها آمده ایم. این حمایت وظیفه دینی ماست.

وی افزود: امروز نه تنها مسلمانان بلکه مردم بشردوست از سراسر جهان برای ابراز همبستگی با مظلومان فلسطین و محکوم کردن جنایات اسرائیل به خیابان ها آمده اند. دولت پاکستان باید سفارت آمریکا را ببندد و سفیر آن را فورا اخراج کند.

حجت الاسلام و المسلمین راجاناصر عباس جعفری رئیس مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز بیان داشت: وقتی منطقه ای به طور مداوم سرکوب، بمباران و محاصره می شود، پاسخ دادن به آن سرکوب ها حق قانونی آنها است. فلسطینی ها اکنون برای دفاع از میهن و مردم عزیز خود چاره ای جز مقاومت ندارند. مقاومت فلسطین، اسرائیل را به زانو در آورده است.

وی با درود به مجاهدین فلسطین ادامه اد: حماس افتخار آفرین است. جهان اسلام چطور می خواهد با یک رژیم اشغالگر قاتل که به بیمارستان های کودکان حمله می کند، ارتباط برقرار کند در حالیکه اروپا و آمریکا از جنایات اسرائیل حمایت می کنند.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین شیخ انور علی نجفی مدیر حوزه علمیه جامعة الکوثر ابراز داشت: ما بمباران وحشتناک اسرائیل را به شدت محکوم می کنیم، نباید خواسته های خود را از کسانی بخواهیم که حامی و طرفدار رژیم صهیونیستی هستند. کشورهایی که نسل کشی اسرائیل را محکوم نمی کنند، دشمنان بشریت و جهان اسلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر عسکری از روحانیون پاکستان نیز ابراز داشت: در حال حاضر چندین هزار فلسطینی بی گناه در زندان های اسرائیل زندانی هستند. کرانه باختری و غزه دائما تحت محاصره هست و با مشکلات کمبود دارو، مواد غذایی و لوازم اولیه زندگی مواجه هستند. از مسلمانان به ویژه مردم سربلند پاکستان، می خواهم که قدم پیش گذاشته و به برادران فلسطینی خود کمک کنند.

وی در پایان از دولت پاکستان خواست فورا اعزام کاروان های امدادی به فلسطین را راه اندازی کند و گفت: پاکستان باید در متوقف کردن جنایات اسرائیل نقش عملی خود را نشان دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha