سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
قدس مسلمانوں کے اتحاد کا مظہر،آن لائن کانفرنس

حوزه/ خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با همکاری جمعیت علمای پاکستان و امت واحده پاکستان به مناسبت روز جهانی قدس یک کنفرانس آنلاین برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با همکاری جمعیت علمای پاکستان و امت واحده پاکستان به مناسبت روز جهانی قدس یک کنفرانس آنلاین برگزار کرد.

هدف از این برنامه زنده نگه داشتن مسئله قدس و آگاه سازی مردم از اشغال صهیونیستها در فلسطین و توطئه های آن، تبیین افکار و اندیشه های امام خمینی در مورد آزادسازی قدس و همچنین برجسته کردن مسئله قدس در پرتو از بیانات آیت الله خامنه ای اسلامی، بود.

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در پاکستان در این همایش گفت: روز جهانی قدس اعتراضی است که توسط امام خمینی (ره) در حمایت از مردم مظلوم فلسطین آغاز شد و هدف از این برنامه زنده نگه داشتن مسئله مهم فلسطین و جلب توجه مسلمانان جهان به سمت مردم مظلوم فلسطین است تا اولین قبله مسلمانان از شکنجه صهیونیست آزاد شود.

سفیر ایران اسرائیل را سرطان دانست و اظهار داشت: متأسفانه اخیراً برخی از کشورهای اسلامی سعی در برقراری ارتباط با این کشور نامشروع دارند که این خیانت محض به مردم مظلوم فلسطین است.

حجت الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان هم گفت: امام خمینی (ره) با اعلام برپایی روز قدس در سراسر جهان نه تنها عزم ملت فلسطین را تقویت کرده بلکه باعث ایجاد ترس در صفوف اسرائیل و پیروان آن شده است. یهودیان و مسیحیان سخت در تلاشند تا سرزمین مقدس را به یک اسرائیل بزرگ تبدیل کنند اما مقاومت کامل و روحیه بالای مسلمانان فلسطینی اسرائیل را به عقب رانده است. چشم انداز مسلمانان فلسطین و قدرت های جهانی که از آنها حمایت می کنند، معامله قرن در آغاز آن شکستند.

وی در ادامه افزود: قدرت غیبی خدا در حال پشتیبانی از مسلمانانی است که در برابر باطل بر سر پیکار اند و روند نابودی اسرائیل آغاز شده است.

دکتر صاحب زاده ابوالخیر زبیر، رئیس جمعیت علمای پاکستان و رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان نیز گفت: قدس اولین قبله مسلمانان است و پیامبر اسلام از این مکان به معراج رفتند.

وی اظهار داشت: کودکان و زنان بی گناه در فلسطین مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و مردم بی گناه در فلسطین مورد قتل عام قرار می گیرند، اما جای تأسف است که جهان اسلام تماشاچی خاموش این جنایات است.

 وی افزود: همه کشورهای مسلمان باید متحد شوند و علیه کشور غاصب صهیونیستی اعلام جهاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عارف واحدی دبیر شورای علمای شیعه پاکستان نیز گفت: روز قدس روز حمایت از همه مظلومین است، چرا سازمانهای حقوق بشری و سازمانهای بین المللی تجاوز اسرائیل را نمی بینند؟ اسرائیل چنان ظلم و وحشیگری را به راه انداخت که نمونه های آن را نمی توان یافت، اتحاد مسلمانان در برابر اشغال بلندی های جولان و ایجاد بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل امری ضروری است تا اهداف شیطانی اسرائیل درهم شکسته شود. بیت المقدس اولین قبله مسلمان است که توسط یهودیان اشغال شده است.

وی افزود: پس از شکست معامله قرن، بمباران و آزار و اذیت اسرائیل بر غزه و فلسطین افزایش یافته است که سازمان های بین المللی حقوق بشر، از جمله جهان اسلام، باید اقدامات عملی را برای جلوگیری از آزار و اذیت اسرائیل انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین امین شهیدی رئیس مجمع امت واحده پاکستان هم گفت: مسئله القدس مسئله یک فرقه نیست بلکه مسئله جهان اسلام است و ما نباید از آن دست بکشیم. رژیم نامشروع اسرائیل مقدس ترین مکان مسلمان قبله اول را به طور غیرقانونی اشغال کرده است. داستان آزار و شکنجه خواهران و برادران بی گناه فلسطینی در تاریخ بی سابقه است.

وی گفت: اگر جهان اسلام علیه اسرائیل متحد شود، اسرائیل در چند لحظه می تواند از روی زمین ناپدید شود، اما متأسفانه دهان کشورهای اسلامی در خاورمیانه قفل شده و صدای آنها شنیده نمی شود. آنان به همان اندازه در جنایت اسرائیل، شریک هستند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha