شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کارگاه «آشنایی با نرم افزارها و پایگاه‌های حدیثی»

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در کارگاه «آشنایی با نرم افزارها و پایگاه‌های حدیثی» گفت: عصر کنونی دسترسی به تمام منابع اطلاعاتی از طریق ابزار مدرن رسانه‌ای میسر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم حسینی واعظ در کارگاه «آشنایی با نرم افزارها و پایگاه‌های حدیثی» که با حضور جمعی از اساتید مدارس علمیه استان برگزار شد، با بیان این‌که در عصر کنونی دسترسی به تمام منابع اطلاعاتی از طریق ابزار مدرن رسانه‌ای میسر شده است، بیان کرد: امکان استفاده از کتب غنی و مورد نیاز محققین، دانش‌پژوهان و مؤلفان حوزه‌های مختلف نیز از طریق سایت‌های اینترنتی مهیّاست.

وی یادآور شد: در سالیان گذشته که اهل علم و دین‌پژوهان برای دسترسی به یک نسخه کتاب، متحمل هزینه سنگین خرید آن و جستجوی فراوان می‌شدند اما سایت‌هایی مربوط به این بخش، متن کامل برخی کتب مورد نیاز طلاب و محققان را در بر دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با یادآوری جایگاه و منزلت شیخ صدوق و آثار علمی او و نیز معرفی سیدمرتضی و شیخ مفید که از مشهورترین شاگردان این فقیه بزرگ است، توضیح داد: این بزرگان برای کسب علم سفرهای طولانی انجام می‌دادند و یا تنها از کتابخانه‌ها استفاده می‌کردند و گاهی نیز بحث و مناظره با بعضی از علما بود.

خانم حسینی واعظ در پایان سخنان خود ضمن بیان توصیه‌هایی به اساتید حاضر در کارگاه، به تشریح دیگر آثار علمی بزرگان و فقیهان مشهور پرداخت.

بر اساس این گزارش: از مجموع دوازده مدرسه علمیه استان، ۱۰ مدرسه اساتیدی را برای آشنایی با کارگاه «آشنایی با نرم افزارها و پایگاه‌های حدیثی» به مدیریت استان گلستان جهت آموزش اعزام کرده‌اند که آموزش‌های آنان ۲ روز به طول می‌انجامد که در پایان دوره پس از برگزاری آزمون، مدرک دوره به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha