شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1128717
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
عطرافشانی مزار شهدای واقعه ۱۲ دی گالیکش

حوزه/ مزار شهدای واقعه ۱۲ دی سال ۱۳۵۷ گالیکش امروز دوشنبه با حضور فرماندار، اعضای شورای تامین و برخی مدیران گنبدکاووس غبارروبی و عطرافشانی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، مزار ۶ شهید گنبدی واقعه ۱۲ دی سال ۱۳۵۷ شهرستان گالیکش امروز دوشنبه با حضور فرماندار، اعضای شورای تامین و برخی مدیران گنبدکاووس غبارروبی و عطرافشانی شد.

بر اساس این گزارش: در این مراسم که با حضور خانواده شهیدان گنبدی این واقعه برگزار شد، امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب اسلامی، بر لزوم استمرار راه آنان تاکید کرد و اظهار داشت: باید برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدای واقعه ۱۲ دی که مظلومانه در مقابل رژیم ستمشاهی ایستادگی کردند، تلاش داشته باشیم.

شهیدان «علیرضا قزلسفلو، بشیر مهدی‌زاده، عباس فرقانی، نریمان نظری، سیاوش ناصری، محمود پیری و صفرعلی گلستانی» روز ۱۲ دی ۱۳۵۷ هنگامی که خبر حمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک مردم این شهر شتافتند که این امر سبب عقب‌نشینی مزدوران شاه شد.

جوانان گنبدی به گمان پایان یافتن واقعه گالیکش، سوار بر خودروها درحال بازگشت به شهر خود بودند که نیروهای ژاندارمری گالیکش در ورودی این شهر آنان را متوقف کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند و با صدور فرمان ناگهانی شلیک، تعدادی از آنان را شهید و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

مزار شهید علیرضا قزلسفلو که در این واقعه به شهادت رسید در شهر مینودشت است.

همه ساله برای بزرگداشت شهدای واقعه ۱۲ دی سال ۵۷ گنبدکاووس مراسم بزرگداشتی با حضور خانواده‌های این شهدا و نیز مردم و مسوولان ۲ شهرستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha