یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید جواد وحیدی مدیر مرکز تخصصی مهدویت هرات و امام جمعه

حوزه / رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات به نقش و حضور سردار سلیمانی در عرصه های مختلف مقاومت، بازسازی، وحدت گروه ها واقوام افغانستانی در شرایط سخت این کشور پرداخت.

حجت الاسلام سید جواد وحیدی رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در مشهد، پیرامون نقش شهید سردار قاسم سلیمانی در افغانستان، گفت: شهید سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس کسانی بودند که به دست شقی ترین آدم های عصر ما، مظلومانه به شهادت رسیدند، شهید سلیمانی صرفایک فرمانده ماهر، جنگی نبود گرچه در عرصه میدانی و جنگی از خود مهارت های بی نظیر و روش ها و تاکتیک های جنگی خاصی را نشان داده بود.

حضور سردار سلیمانی در افغانستان همراهی در مقاومت مردم در برابر شوروی

رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات در ادامه با اشاره به حضور سردار سلیمانی در شرایط سخت مردم افغانستان و همراهی ایشان با مردم این کشور اظهار داشت: افغانستان در چند مرحله مورد هجوم خارجی ها قرار گرفته است؛ یک مرحله مورد هجوم ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی قرار گرفت، در آن مقطع با هدایت امام خمینی (ره) و نظام جمهوری اسلامی ایران به کمک مردم افغانستان آمدند و در جهاد ما علیه اشغال جماهیر شوروی سهیم بودند و از ما حمایت کردند .

حضور سردار سلیمانی در بازسازی زیر ساخت های فرهنگی، اقتصادی افغانستان

رئیس بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی های مقیم جمهوری اسلامی ایران در ادامه به مقاومت مردم افغانستان در مقابل توطئه های خارجی اشاره کرد و به همکاری سردار شهید در مرحله بازسازی و ایجاد زیر ساخت های فرهنگی اقتصادی، راه و ترابری با مدیریت شهید پرداخت و گفت: مجموعه تحت مدیریت این شهید بزرگوار، یکی از بهترین جاده های مواصلاتی در جاده ترانزیتی دو قارون و هرات را ایجاد کرد، کشورهای مختلفی در افغانستان شاهراه هایی ساختند و به اذعان همه یکی از بهترین شاهراه هاکه تا به امروز سالم مانده است، مسیر هرات و اسلام قلعه است که توسط مدیریت شهید سلیمانی ساخته شده است.

وی دراین باره اضافه کرد: بیمارستانی در شهرهای بامیان، کیلینک های درمانی در کابل و شهرهای مختلف ساخته شده است، نشانگر دلسوزی شهید سلیمانی و حمایت ایشان از مردم افغانستان است.

تلاش سردارسلیمانی در ایجاد اتحاداقوام و گروه های سیاسی در افغانستان

رئیس جامعه روحانیت امامیه هرات با تأکید بر اینکه خدمات شهید سلیمانی فرامذهبی بود، ادامه داد: نگاه او امت واحده بود، برادران شیعه و اهل سنت از مشاوره ها، کمک های فکری و مادی تحت مدیریت شهید سلیمانی بهره مند شدند.

وی خاطر نشان کرد: شیعیان افغانستان در کنارسایر مردم این کشور ، از فکر ، اندیشه مدیریتی و امکاناتی که در اختیار شهید سلیمانی بود، در حوزه های مختلف بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: در دورانی که مردم افغانستان در تنگنا قرار داشتند و گرفتار تفکرات افراطی شده بودند، شهید سلیمانی در کنار آنها بود سردار شهید برای ایجاد وحدت و همبستگی بین احزاب و گروه ها در این کشور تلاش زیادی کردند.

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به تعدد گروه ها و اقوام در افغانستان و جنگ داخلی در این کشور، به نقش سردار سلیمانی در بهبود شرایط مردم در آن برهه اشاره کرد و افزود: تلاش شهید سلیمانی و مجموعه ایشان بر این بود که بین گروه ها و احزاب سیاسی، نظامی یک وحدت و همبستگی ایجاد کند .

وی در این باره توضیح داد: زیرا بر اثر توطئه های خارجی و دخالت های سازمان های استخباراتی گرفتار نزاع و درگیری شده بودند، این شهید بزرگوار جلسات متعددی برای پایان دادن جنگ داخلی با گروه های مختلف برگزار کردند.

رئیس بنیاد فرهنگی اجتماعی افغانستانی های مقیم جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: در مرحله اشغال آمریکا سردار سلیمانی با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار مردم ما بودند و در این راستا برای خلاص شدن مردم افغانستان از استعمار آمریکا و تا خروج آنها از این کشور تلاش زیادی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha