یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ آیین نکوداشت فقیه و حکیم مجاهد آیت‌الله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شهید سلیمانی فرمانده جنگ سخت و آیت‌الله مصباح فرمانده جنگ نرم بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در آئین نکوداشت فقیه و حکیم مجاهد آیت‌الله مصباح یزدی که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در سالن همایش‌های دارالشفاء قم برگزار شد، اظهار کرد: حوزه باید به سمت مجاهدپروری حرکت کند.

ببینید:

تصاویر آیین نکوداشت فقیه و حکیم مجاهد آیت‌الله مصباح یزدی

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: حوزه باید به گونه‌ای عمل کند که اگر یکی از بزرگان از میان ما رفتند، ده‌ها نفر جایگزین آن‌ها شوند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابعاد شخصیتی فقیه و حکیم مجاهد را مدنظر قرار داد و گفت: آیت‌الله مصباح شخصیت تک بعدی نبود بلکه ایشان در تمام علوم شخصیت علمی بودند.

ببینید:

فیلم | آیین نکوداشت فقیه و حکیم مجاهد آیت‌الله مصباح یزدی

وی با اشاره به اینکه ایشان بر فقه، اصول و تمام ارکان حوزوی تاکید داشتند، مطرح کرد: آیت‌الله مصباح در عرصه مباحث فلسفی صاحب نظر بوده و یک فیلسوف تمام عیار بودند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ایشان معتقد بودند بُعد عقلانیت و نقل دو بال اساسی تبدیل علوم انسانی به علوم اسلامی است، عنوان کرد: آیت الله مصباح توانستند یک الگوی موفق در مسیر حوزه را به طلاب نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه اخلاق نظری و عملی ایشان برجسته بود، خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که باید گفتار و عمل عالم به یکدیگر نزدیک باشد و این نزدیکی در آیت‌الله مصباح وجود داشت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه از دیگر ویژگی‌های ایشان سلامت فکر و اندیشه است، تصریح کرد: آیت الله مصباح قطب علمی و معنوی حوزه بودند.

وی با اشاره به اینکه سخنرانی‌های ایشان حشو نداشت و تمام نکات اصلی بودند، یادآور شد: این اتفاق از مدیریت صحیح فکر و اندیشه بر می‌آید.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه غیرت دینی ویژگی دیگر ایشان بود، ابراز کرد: مقام معظم رهبری نیز در خصوص آیت الله مصباح یزدی می‌فرمایند: "ایشان هم انصافا شاگرد شایسته امام بود و هم در غیرت دینی در اوج بود، هم در عقلانیت، یک فیلسوف به معنای واقعی کلمه بود...".

وی با اشاره به اینکه ایشان درخصوص نسل جوان حساس بودند، بیان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی برای اینکه به شبهات نسل جوان پاسخ دهند، ارتباط خوبی با دانشگاه‌ها برقرار کرده و اعتقاد داشتند باید ما به سمت نسل جوان برویم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایشان شبهه‌ستیز و فعال بودند، اظهار داشت: آیت‌الله مصباح یزدی توانستند مرجعیت علمی حوزه را به دانشگاه منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه ایشان به خوبی سخنان دیگر را گوش کرده و پاسخ می‌دادند، مطرح کرد: آیت‌الله مصباح یزدی معتقد بودند که باید بنیان این انقلاب تحکیم پیدا کند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شهید سلیمانی فرمانده جنگ سخت و آیت‌الله مصباح فرمانده جنگ نرم بودند، عنوان کرد: ایشان مورد هجمه‌های بسیاری قرار گرفتند و این به این دلیل بود که ایشان در میدان عمل حاضر بودند.

وی با اشاره به اینکه ایشان در عرصه سیاسی و اجتماعی در مدار حق طلبی حرکت می‌کردند، خاطرنشان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی دفاع از اسلام و ولایت را وظیفه اصلی خود می‌دانستند و در این مسیر خستگی ناپذیر بودند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ایشان با جان و دل از اسلام دفاع کردند، تصریح کرد: امروز روز عزای عمومی برای شهادت زائران سردار شهید اسلام است.

وی در پایان تاکید کرد: خوشا به حال افرادی که در این مسیر به شهادت رسیدند و در آن دنیا هم سفره سردار شهید اسلام و سیدالشهدا(ع) هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha