پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
نشست دهه فجر

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، رویکرد برگزاری برنامه دهه فجر را با محوریت امید آفرین، مشارکت حداکثری و جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود برنامه‌ها و حتی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت هنرمندانه به جامعه تزریق شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نخستین جلسه برنامه‌ریزی برنامه‌های دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سیدعلی احمدزاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران و مسئولان ارشد استانی و اعضای ۲۶ کمیته عضو در سالن دولت استانداری برگزار شد.

حجت الاسلام سید جواد خاضع رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در نخستین جلسه برنامهریزی برنامه‌های دهه فجر استان، اظهار داشت: دهه فجر امسال با عید مبعث و آغاز نیمه شعبان مصادف شد و باید جشن‌ها با این محوریت برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۶ کمیته برنامه‌های دهه فجر را برگزار می‌کنند، ادامه داد: آیین نامه کمیته‌ها و برنامه‌های پیشنهادی و حتی جدول عناوین روزها برای هر کمیته مشخص شده است.

وی رویکرد برگزاری برنامه را با محوریت امید آفرین، مشارکت حداکثری و جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود برنامه‌ها و حتی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت هنرمندانه به جامعه تزریق شود.

جشن‌های دهه فجر با محوریت دینی و اسلامی برگزار شود

سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و از مسئولان و دستگاه‌های مختلف خواست که این جشن‌ها و برنامه‌ها همه بر پایه دین و معنویت و اهل بیت(ع) باشد چرا که هر کجا نام دین و اهل بیت(ع) در میان باشد، مردم بهتر پای کار هستند و بهتر است برنامه‌های دهه فجر امسال بر پایه شعبانیه و رجبیه برگزار شوند.

وی با بیان اینکه مردم انقلاب را دوست دارند و هنوز هم پای دین و انقلاب هستند، اظهار کرد: در ۲۲ بهمن گذشته در شهر یاسوج افرادی را دیدیم که هیچگاه در برنامه‌ها حضور پیدا نکرده بودند اما این بار به دلیل شرایط کشور احساس تکلیف کردند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برنامه‌های دهه فجر امسال بیشتر بر پایه مردم و مردم محور باشد، نهادهای مردمی را هم باید بیشتر پای کار بیاورید، هرچند دستگاه‌های دولتی هم تکلیف خود را انجام دهند.

خدمات دولت را به درستی برای مردم بازگو کنید

وی خطاب به دستگاه‌های دولتی از آنها خواست خدمات دولت را به درستی برای مردم بازگو کنند و یادآور شد: جاده روستایی در همین استان داریم که ۱۹۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، اما هنوز هزار تومان هم به آن تزریق نشده و با همه مشکلات و عدم تخصیص اعتبار، حدود ۵۰ دستگاه ماشین آلات در حال انجام کار در آن هستند، یعنی اینکه پیمانکار به انقلاب و به نظام و به دولت و به مسئولان استان اعتماد دارد و پای کار آمده است.

احمدزاده از مسئولان دستگاه‌های مختلف خواست تا هم پروژه‌های افتتاحی و هم کلنگ زنی‌ها را به خوبی و به صورت کامل برای مردم بازگو کنند.

وی تأکید کرد: مسئولان و دستگاه‌های مختلف در برنامه‌های دهه فجر امسال به هیچ وجه بانوان، دانشگاه، جوانان و البته خانواده را فراموش نکنند.

موکب داران را در دهه فجر پای کار بیاورید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، از موکب داران استان خواست به مانند برنامه‌هایی مثل اربعین و یا عید غدیر موکب‌ها را در دهه فجر پای کار بیاورند.

وی به شهر یاسوج به عنوان پیشانی استان اشاره کرد و گفت: از دولتی‌ها می‌خواهم تا برنامه‌های دهه فجر امسال را در شهر یاسوج پررنگ‌تر از همه سال‌ها برگزار کنند و برنامه‌های دهه فجر مرکز استان درجه یک باشد.

احمدزاده خطاب به مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یادآور شد: سخنران ۲۲ بهمن امسال یک شخصیت تراز اول کشور مثل معاون رئیس جمهور یا فرمانده کل سپاه باشد.

وی با گلایه از نبود پیوست فرهنگی در پروژه‌های عمرانی، خاطرنشان کرد: نگرش فرهنگی قوی در دستگاه‌ها وجود ندارد، وقتی می‌خواهند یک پروژه‌ای را کار کنند حتماً می‌بایست پیوست فرهنگی داشته باشد، برای مثال در مسیر کار عمرانی مثل جاده سازی باید یک گلزار شهید یا یک مزار شهید را ساماندهی کنند یا مسجدی آباد شود تا مردم خدمات نظام را بهتر و ملموس‌تر احساس کنند.

سپاه خارج از کمیته بسیج یازده قرارگاه را در دهه فجر فعال کرده است

سرهنگ سعید برومند زاده معاون هماهنگ کننده سپاه فتح هم با بیان اینکه سپاه خارج از کمیته بسیج یازده قرارگاه را در این زمینه فعال کرده است، یادآور شد: قرارگاه جهاد خدمت، جهاد تبیین، فضای مجازی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همکاری با کمیته‌ها از مهمترین برنامه‌های سپاه در دهه فجر است.

امیر رئوف مدیرکل صدا و سیمای استان نیز در این نشست خاطرنشان کرد: این جشن‌ها در سال‌های گذشته با موضوع سرودهای انقلابی به صورت رقابتی در همه شهرستان‌ها برگزار شد و امسال نیز این آمادگی برای برگزاری ویژه برنامه‌های دهه فجر وجود دارد.

وی با بیان اینکه مردم در شهرستان‌ها استقبال خوبی از این جشن‌ها داشتند، ادامه داد: بعد از برگزاری این جشن‌ها مردم در فضای مجازی به سرودهای برتر رأی می‌دهند.

تلاش می‌شود تا خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت هنرمندانه تبیین شود

رئوف به برنامه صندلی خاطره با موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: عوامل انتخابات در سال‌های گذشته ویدیوهای یک دقیقه‌ای از خاطرات خود تهیه کرده و برای شبکه استانی دنا ارسال کردند.

وی افزود: تا کنون ۳۰۰ خاطره با موضوع انتخابات جمع آوری شد که از شبکه استانی پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این ایام معاونت‌های صدا، سیما، خبر و فضای مجازی برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌اند، ابراز کرد: تلاش می‌شود تا خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت هنرمندانه تبیین شود.

رئوف با بیان اینکه این جشن‌ها با محوریت دهه فجر و انتخابات برگزار می‌شود، یادآور شد: انتظار می‌رود فرمانداری‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه همکاری مطلوبی داشته باشند.

وی به رویداد سازی در جشن‌های های انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد: در زمینه مباحث تاریخی جنگ گجستان و تنگ تامرادی را داریم که دانشگاه‌های این استان می‌توانند همایشی با عنوان یک قرن مقاومت برگزار کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد به دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این سازمان برنامه کارنامه را با حضور استانداران سابق کهگیلویه و بویراحمد بعد از انقلاب اسلامی برگزار کرد که آنها محرومیت‌ها و خدمات ارائه شده در این استان را تشریح کردند.

وی ضمن پیشنهاد به استاندار برای برگزاری همایش استانداران بعد از انقلاب در دهه فجر امسال، اظهار کرد: برخی از استانداران مسئولیت‌های خوبی در کشور دارند که می‌توان از ظرفیت آن‌ها برای کمک به توسعه استان استفاده کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha