یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1131426
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
جشن

حوزه / حجت الاسلام رستاخیز گفت: جشن تکلیف، جشن بندگی و برگزاری این مراسم‌ها مشوق بسیار خوبی برای دانش آموزان است تا به مسائل تکلیف خود علاقه‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه علمیه در هرمزگان، روز گذشته ۷۲ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی در جزیره هرمز در مراسمی که با حضور حجت الاسلام رستاخیز امام جمعه هرمز، به سن تکلیف رسیدن خود را جشن گرفتند.

حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز در آیین جشن تکلیف در شهرستان هرمز، اظهار داشت: جشن تکلیف جشن بندگی و برگزاری این مراسم‌ها مشوق بسیار خوبی برای دانش آموزان است تا به مسائل تکلیف خود علاقه‌مند شوند.

امام جمعه هرمز با اشاره به آغاز دوران بلوغ معنوی دختران، افزود: امروز مهمترین روز شما است، روز تکلیف، روز تاج گذاری شما و روز شروع عبادات و بندگی شما فرشتگان زمینی است.

حجت الاسلام رستاخیز خاطرنشان کرد: خانواده‌های شما باید هر ساله سالروز جشن تکلیف شما دختران را در خانه برای شما جشن بگیرند، چرا که این روز، روز سرنوشت ساز شماست.

جشن تکلیف، جشن بندگی است

هدف برگزاری جشن تکلیف، ایجاد بلوغ فکری و شخصیت سازی دانش آموزان است

در ادامه هادی اوج هرمزی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش هرمز در آیین جشن تکلیف، اظهار کرد: جشن تکلیف، تولدی نو و سرآغازی برای حرکت در مسیرتعالی و معنویت بوده که دانش آموزان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش هرمز، بیان کرد: این مراسم با هدف ایجاد بلوغ فکری و شخصیت سازی دانش آموزان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: در این مراسم که در مدرسه ابتدایی پروین اعتصامی هرمز برگزار شد، به دانش آموزان تسبیح، عطر، سجاده، چادر نماز و لوح یاد بود اهدا شد.

گفتنی است در این مراسم، دانش آموزان دختر جزیره هرمز علاوه بر اقامه نماز و ادای سجده شکر، به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، دکلمه و سرودخوانی پرداختند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha