یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ همایش ائمه جماعات قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد‌.
آیت‌الله عباس کعبی

نایب‌ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انتخابات را یک امر مهم برای کشور دانست و تصریح کرد: امروز انقلاب و کشور در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته و شرکت در انتخابات تکلیف دینی، شرعی، ملی و انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله عباس کعبی امروز ۲۱ دی ۱۴۰۲ در پنجاهمین همایش ائمه جماعات استان قم که با حضور امامان جماعات مساجد در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: خداوند متعال در سوره ابراهیم می‌فرماید: وَ لَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَیٰ بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ. ما موسی را با آیات خود، بر فرعونیان فرستادیم که قومت را از ظلمات جهل و گمراهی بیرون بیاور و به عالم نور برسان و روزهای خدا را به آنان یادآوری کن.

ببینید:

تصاویر همایش ائمه جماعات قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که شهر مقدس قم شهر علم، اجتهاد و قیام و اقامه دین است، ادامه داد: رسالت روحانیت و حوزه‌های علمیه در تبلیغ دین و ترویج معارف ناب اسلامی و مکتب اهل‌بیت(ع) بسیار حائز اهمیت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شناخت مسائل اسلامی و معارف اهل‌بیت(ع) در مرحله اول و تبیین این آموزه‌های حقیقی در میان مردم در مرحله دوم از وظایف مهم روحانیت است.

استاد حوزه علمیه قم اقامه حکم الله و دیده‌بانی دین را از رسالت‌های مهم روحانیت در جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: روحانیت باید نسبت به میدان تقابلی تمدن اسلامی با تمدن غربی، آگاه باشند و وظیفه خود را در تحقق این تمدن عظیم را بشناسند و در این راستا گام‌های لازم و ضروری را بردارند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در طول دهه‌های گذشته پیشرفت‌های بسیاری در عرصه‌های علمی، نظامی و پزشکی داشته که در بسیاری از موارد پیشرفت‌های چشمگیری است که لازم است این پیشرفت‌ها توسط شما روحانیون در جامعه تبیین شود.

آیت‌الله کعبی گفت: پیشرفت‌های کشور بدون همراهی و همدلی مردم هیچ ارزشی برای کشور نخواهد داشت و این نشانگر اهمیت نقش‌آفرینی مردم و حضور آگاهانه آنان در جامعه اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران با تاسیس ۲۴۵ شبکه‌های رادیویی و ماهواره‌ای گسترده و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای، ناامیدی و یأس را القا می‌کنند.

وی هدف از این کار را دور کردن مردم از اسلام و انقلاب دانست و اظهار کرد: با این وسیله می‌خواهند مردم را از مکتب اهل‌بیت(ع) جدا کرده و آنان را نسبت به روحانیت و نظام اسلامی بدبین و ناامید کنند.

آیت الله کعبی نقش مساجد در گسترش کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و بیان کرد: ۸۵ میلیون ایرانی باید در اقتصاد مردمی نقش داشته باشند. می‌توان با مردمی کردن اقتصاد و گسترش فرهنگ کار و فعالیت‌های اقتصادی سالم در راستای مردمی کردن اقتصاد و رونق اقتصادی کشور گام‌های موثری برداشت.

آیت‌الله کعبی گفت: روحانیت و امامان جماعات باید مدیران محله باشند. مسجد سنگر ایمان و اعتقاد مردم است، باید این مسائل با محوریت امام جماعت و امام محله مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هویت جمهوریت و اسلامیت نظام در گرو انتخابات است. باید منادی انتخابات باشیم و با روشنگری و بیان حقایق و جهاد تبیین مردم را به انتخابات دعوت کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شرکت در انتخابات تکلیف دینی، شرعی، ملی و انقلابی است. امروز انقلاب و کشور در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری یک امر مهم برای کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha