شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتابخوانی

حوزه/ راهب با بیان اینکه نقش کتاب در تکامل، پیشرفت و رشد بشر، بی بدیل است، گفت: لازمه ایجاد هم افزایی در جامعه و استفاده از تجربه، ذوق، استعداد، هنر و فکر دیگران، توجه بیشتر به کتاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جم امروز با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر و فرماندار این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

سیدمحمد احمدپور فرماندار شهرستان جم در این جلسه اظهار داشت: امروز بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی در جامعه ناشی از فاصله گرفتن از مسائل فرهنگی از جمله کتاب است.

وی افزود: شهرستان جم از قدیم یک شهرستان فرهنگی و اهل مطالعه بوده به همین خاطر باید در حوزه کتاب و کتابخوانی در این شهرستان یک برنامه ریزی مدوّن و جدید انجام گیرد.

فرماندار شهرستان جم با اشاره به اهمیت پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها، تأکید کرد: حق نیم درصد کتابخانه‌ها باید توسط تمام شهرداری‌های شهرستان به روز شود و این حق قانونی کتابخانه‌های عمومی است.

حیدر راهب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه نقش کتاب در تکامل، پیشرفت و رشد بشر، بی بدیل است، اظهار کرد: لازمه ایجاد هم افزایی در جامعه و استفاده از تجربه، ذوق، استعداد، هنر و فکر دیگران، توجه بیشتر به کتاب است.

وی موضوع ترویج کتابخوانی را بسیار مهم عنوان کرد و با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و ترویجی کتابخانه‌های عمومی، تصریح کرد: هم اینک برنامه‌های ترویجی بسیاری در کتابخانه‌ها انجام می‌گیرد اما باید بیش از این پررنگ شوند.

راهب با اشاره به تنها روستای بالای دو هزار و ۵۰۰ نفر شهرستان جم، خاطرنشان کرد: روستای بهرباغ با توجه به دارا بودن شرایط جمعیتی اما فاقد کتابخانه عمومی است که اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر این آمادگی را دارد تا در صورت موافقت دهیاری و فرمانداری با انجام مقدمات لازم و پیگیری زمین توسط این نهاد، کلنگ آن در سال آینده زمین زده شود.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی کتابخانه سیار برای حومه شهر جم و روستاهای زیر دو هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، اظهار کرد: اگر شهرداری جم بتواند خودرویی برای این موضوع اختصاص دهد ما در مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر این آمادگی را داریم که منابع و نیروی انسانی آن را تأمین کنیم.

در پایان این جلسه، طی حکمی از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، سیده طیبه مهدوی مرتضوی به عنوان سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان منصوب شد و از خدمات و تلاش های سمیه شادکام تقدیر و تشکر به عمل آمد.

گفتنی است: در پایان این جلسه طی نشستی، کتابداران شهرستان جم با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha