دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام نجفی نژاد

حوزه/حجت‌الاسلام طاها نجفی نژاد گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگوگیری از صبر و بردباری، حلم و تقوای آن امام بزرگوار هستیم تا بتوانیم در برابر چالش ها و ناملایمات زندگی، با صبر و استقامت مسیر سعادت و رستگاری را بپیماییم.

حجت الاسلام طاها نجفی نژاد، مدیر مدرسه علمیه ملأ ابراهیم اردبیل به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه هفتمین پیشوای شیعیان، امام موسی کاظم (ع)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، به تبیین ابعاد شخصیتی و سیره عملی آن امام بزرگوار پرداخت.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام کاظم (ع)، به لقب مشهور آن حضرت، "کاظم" اشاره کرد و اظهار داشت: صبر و بردباری مثال زدنی امام هفتم که با صفت کاظم تجلی پیدا کرده، درس بزرگی برای همه مسلمانان در طول تاریخ بوده و هست که در برابر مسائل شخصی و حقیقی تجلی کاظم بودندو در مسائل حقوقی و کلان جامعه همواره به مبارزه و تلاش در راستای اعتلای تشیع حقیقی مجاهدت کردند.

مدیر مدرسه علمیه ملأ ابراهیم ره اردبیل با بیان اینکه امام کاظم (ع) در دوران امامت خود با چالش های متعددی از سوی حکومت عباسی روبرو بودند، گفت: آن حضرت با بصیرت و شجاعت تمام، در مقابل انحرافات و ظلم و ستم حاکمان وقت ایستادگی کردند و از نشر معارف الهی و ترویج دین اسلام کوتاهی ننمودنددوران امام کاظم کاملا متفاوت با زمان امامان خود بود و در این دوران بود که مسئله وکلا شروع شد حضرت با توجه به شرایط زندگی بسیاری از مسائل دینی از وکلا به شیعیان می رساند که همین امر مقدمه پذیرش غیبت امام زمان از طریق مردم می گردد.

وی ترویج سیره و منش امام کاظم (ع) را در جامعه امروز ضروری دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند الگوگیری از صبر و بردباری، حلم و تقوای آن امام بزرگوار هستیم تا بتوانیم در برابر چالش ها و ناملایمات زندگی، با صبر و استقامت مسیر سعادت و رستگاری را بپیماییم.

مدیر مدرسه علمیه ملأ ابراهیم ره اردبیل در پایان با تأکید بر لزوم برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در سالروز شهادت امام کاظم (ع)، گفت: این مراسم فرصتی مغتنم برای ترویج معارف و آموزه های دینی، تجدید میثاق با آرمان های آن امام بزرگوار، و تعمیق معرفت و بصیرت در جامعه اسلامی است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha