دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ارزنده

حوزه / حجت الاسلام ارزنده گفت: امروز دشمن با همه توان در تلاش است تا مشکلات کشور را بزرگ و عملکرد طاغوت را تطهیر کند، کسانی که آن دوران را دیده‌اند باید به خوبی درک کنند که ما گذشته در چه وضعیتی بودیم و امروز به کجا رسیده‌ایم.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ملایر، حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک فرا رسیدن ماه مبارک شعبان، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمود ماه شعبان ماه من است، هر کس یک روز از این ماه را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌شود.

امام جمعه ملایر، با اشاره به اعیاد ماه شعبان و ولادت امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: بندگان واقعی، تربیت شده مکتب امام حسین(ع) هستند، امام حسین(ع) همه هستی خود را در طبق اخلاص برای اسلام فدا کرد و این روز، روز پاسدار نامگذاری شده، چرا که امروز پاسداران ادامه دهنده مسیر ابا عبد الله(ع) هستند و امام راحل نیز فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

وی همچنین با اشاره به میلاد حضرت اباالفضل(ع) و نامگذاری این روز به نام روز جانباز، جانبازان را علمداران این کشور به تأسی از قمر بنی هاشم دانست و گفت: جانبازان ما در میدان نبرد با جانشان دفاع کردند و امروز نشانه این هستند که این انقلاب به راحتی به دست نیامده است.

وی ضمن تبریک ۱۹ بهمن ماه روز نیروی هوایی به همه پرسنل نیروی هوایی به دیدار فرماندهان نیروی هوایی جمهوری اسلامی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: یک روی صحبت رهبری با خواص جامعه بود که باید ضمن رفع مشکلات کشور، نسبت به تبیین دستارودهای انقلاب نیز تلاش کنند.

حجت الاسلام ارزنده، با بیان اینکه پرسنل نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن سال ۵۷ با بیعت خود باعث شدند تا ستون فقرات رژیم طاغوت بشکند، ابراز کرد: همین اتفاق باعث شد قدرت عظیمی به نیروهای انقلابی و مردمی تزریق شود که ثمره آن پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ماه بود.

وی با گریزی به دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: وضعیت سواد، پزشکی، نظامی، شرایط فرهنگی، اقتصادی، وضعیت راه‌ها و جاده‌ها، خدمات مختلف برق و آب و گاز و تکنولوژی در دوران طاغوت اسف بار بود و امروز به برکت انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها به پیشرفت و اقتدار رسیده‌ایم.

امام جمعه ملایر، با تأکید بر اینکه وظیفه خواص، روحانیون و سخنوران این است که این پیشرفت‌ها را برای مردم تبیین کنند، خاطرنشان کرد: امروز دشمن با همه توان در تلاش است تا مشکلات کشور را بزرگ و عملکرد طاغوت را تطهیر کند، کسانی که آن دوران را دیده‌اند باید به خوبی درک کنند که ما گذشته در چه وضعیتی بودیم و امروز به کجا رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه این انقلاب با خون هزاران شهید و فداکاری ملت غیور ایران به دست آمده، خاطرنشان کرد: همه باید قدر نعمت انقلاب اسلامی را بدانیم و وظیفه خود را در بیان مسائل و تحلیل دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب به درستی انجام کنیم.

حجت الاسلام ارزنده، بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تأکید کرد و گفت: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی پاسخی کوبنده به یاوه‌گویی‌های دشمنان این نظام خواهد بود.

وی یادآور شد: ۲۱ بهمن ماه به پاس تجلیل از خدمات ارزشمند عالم بزرگ مرحوم آیت الله میرشاه ولد رهبر مبارزات انقلابی و اولین امام جمعه ملایر به عنوان روز ملی ملایر نامگذاری شده که برنامه‌ای نیز با این عنوان در ۲۱ بهمن ماه در مسجد جامع این شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha