شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
انتخابات

حوزه/ ما یقین داریم اگر انتخاب نکنیم اجنبی خیال انتخاب کردن برایمان را در سر خواهدپروراند و برای تحقق نکبت و تاراج عرض و سرزمینمان،که رویای دیرینه شب های پریشان اوست، بیشتر خواهد اندیشید.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خانم عزیزاللهی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در آستانه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲ در یادداشتی آورده است:

سخن راندن در مورد انتخابات، گفت‌وگو پیرامون موضوع آشنایی است؛ چرا که خلقت انسان با میل تحقق بخشیدن به مفاهیمی که حس حیات و استمرار او را تقویت می‌کند، گره خورده است؛ امری که در پس آن، به واقع جانمایی قطعه های سرنوشت، خودنمایی می‌کند.

یادآوری اصل انتخاب و هوشیارسازی، حتی با فرض مستور و مغفول بودن آن، نظر به موافقت با میل و طبع، زاد و زحمت زیاد نمی طلبد؛ چرا که ما هر آن و با هر اقدامی مسیر صندوق های مهر شده انتخاب و تمرین انتظار و اثربخشی را طی می‌کنیم و لذاست که منفور تفرقه افکن، زحمت بیشتری متحمل می‌شود تا خفتن این خصوصیت موافق طبع را تزریق نماید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم در رابطه با آنچه از شبهات و دلسردسازی که در تزئین‌های مختلف ممکن است روی دهد، معتقد است: اگر از سوی اعضای یک تن انجام می‌شود، جرقه زدن و به شعله کشیدن چشم بسته سرزمین‌هایی است که به جهت قرابت و همجواری و شدت آن، بالاخره سرزمین خود دلسردکننده را نیز در بر خواهد گرفت و اما آنچه از زوزه شغال‌های پشت مزرعه به گوش می‌رسد، باید یادآور دریده شدن جان هایی در مرزهای دیگر بوده و هراس و احتیاط را هر چه بیشتر در تن های ساکنین داخل منزل برانگیخته و همبستگی و هم صدایی و پشت در پشت هم بودن را تقویت کند.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین و رفع شبهات انتخاباتی می‌نویسد: آنچه از سوالات واقعی در اذهان می‌جوشد و از دریچه سرخ زبان جاری می‌شود، باید جدی‌انگاری شده و مطابق عقل، فطرت و تعبد، پاسخگویی شود.

وی در مواجهه با انواع سوالات و شبهات پیرامون انتخابات توصیه کرد: هر آنچه سؤال نماست باید از پرسش حقیقی تفکیک شود، هر آنچه از آسیب موجود و واقعی حاکی است، باید پذیرفته شده و در رفعش قدم برداشته شود و هر آنچه از نقص اطلاعات است باید با اطلاع رسانی بموقع و نه دیرهنگام جبران شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم، نوع امورات دقیق همچون تقویت ابعاد حس انتخاب را فرایندی دانست و گفت: این قبیل امورات باید در طول زمان باشد و یادمان باشد اکتفا به حداقل‌ها نتیجه حداقلی خواهد داشت؛ پس باید فراتر رفت، فراتر از رفع رفت و به دفع شبهه و بلکه به ایجادها اندیشید؛ ایجاد و تعمیق اندیشه‌ها و تذکار وقایعی که شلوغی ایام و عریانی منابع، قصد پوشاندن آن‌ها را دارد.

وی ضمن تاکید بر لزوم تبلیغات اثربخش در این برهه از زمان، خطاب به طلاب ولایتمدار و انقلابی حوزه‌های علمیه اعلام کرد: فضای تبلیغات، برای هر کسی که گمان می‌کند خود می‌داند و می‌تواند یک عنصر فعال در شبکه انتخاب باشد، بستر تمرین قول و قلم و قدم در جهت این فرا روی است.

ما یقین داریم اگر انتخاب نکنیم اجنبی خیال انتخاب کردن برایمان را در سرخواهد پروراند و برای تحقق نکبت و تاراج عرض و سرزمینمان که رویای دیرینه‌ شب های پریشان اوست، بیشتر خواهد اندیشید و در حالت عکس، خودمان با تعداد و با نگاشته‌هایمان مالک تقدیرمان خواهیم بود.

خودم و دیگران را توصیه می‌کنم به مرور این واقعیت که استقلال هویتی و سلامت روحی مستلزم متأثر نشدن از دیدگاه‌های مأیوس است هر چند این دیدگاه از سوی محبوبی القا شود و باز مرور کنیم که راه انداختن نهضت بیداری، لزوما عده و عُده نمی‌خواهد بلکه گاه یک دست تنها، می‌تواند علمی را هم‌توان یک نهضت، بلند کند، همچنان که خطبه طوفانی را می‌شود با جملاتی در بطن صفحات و با اقلامی که می‌تواند ارقام را تغییر بدهد، ایراد کرد.

به یقین، نفْس‌ها و نفَس‌های ساکن در سرزمین سبز شده با سرخی جان شهداء، صاحبان بهترین انتخاب ها، چشمه جوشان و عظیم در این سیر و سوق خواهند بود و انتخاب نمودن را انتخاب خواهند کرد.

دست قدرت الهی، حسب نظام عالم، پشتوانه حق بوده و خواهد بود. ان‌شاءالله

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha