شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
«تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه»

حوزه/ «تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه» تألیف سمیه توحیدلو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه» تألیف سمیه توحیدلو، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد.

این کتاب در ۵ فصل با عناوین «اهمیت عدالت در دوران مشروطه»، «برداشت نظری از مفهوم عدالت»، «عدالت در کلام نخبگان دوران مشروطه»، «تحلیل تاریخ مفهوم عدالت» و «گفت‌وگوی انتقادی با آثار موجود در این زمینه» تدوین شده است و نویسنده در این فصول کوشیده است تا بحثی نسبتاً جامع درباره عدالت ارائه کند.

کتاب، مختصری از دسته‌بندی‌های موجود از عدالت را دارد، نظرات بنیان‌گذاران مشروطه در آن روایت شده و دسته‌بندی‌های مختلفی که از این مفهوم در ارتباط با دایره معنایی عدالت می‌شود را در برگرفته است. کتاب به لحاظ روش‌شناسی مبتنی بر روش‌شناسی تاریخ مفهوم کوزلک نوشته شده است. در انتها تلاش شده تا مبتنی بر یافته‌های این پژوهش، گفت‌وگویی انتقادی با سید جواد طباطبایی، داود فیرحی، همایون کاتوزیان، غلامحسین زرگری‌نژاد، خسرو شاکری و … انجام شود.

کتاب «تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه» در ۷۱۲ صفحه و به قیمت ۴۹۰ هزار تومان از سوی نشر نگاه معاصر منتشر شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha