سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کتاب قدم‌های نامتناهی

نویسنده کتاب قدم‌های نامتناهی گفت: کتاب "قدم‌های نامتناهی" با موضوع مناجات‌هایی قرآنی انبیاء و اولیای الهی منتشر است.

خدیجه احمدی بیغش نویسنده کتاب قدم‌های نامتناهی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اظهار کرد: بهترین راه تبدیل فکر و اندیشه به عمل، مسئله نویسندگی است، چرا که بارش‌های فکر و اندیشه‌های نو پدید هنگامی ایجاد، رشد و تعالی می‌یابند که فرد به نویسندگی رو آورده و در این مسیر سخت، تا رسیدن به نتیجه دست از پا نکشد.

وی افزود: نویسندگی تنها با ممارست مستمر محقق می‌شود و فرد می‌تواند در این مسیر پر مخاطره، با چشم انداز به عنوان شتابنده در مسیر رشد و تعالی، موجبات رشد و پیشرفت خود و جامعه را فراهم نماید.

احمدی بیغش گفت: بنده با همکاری چندین گروه از طلاب و دانشجویان مستعد و علاقه‌مند به مباحث قرآنی، دینی و اجتماعی، در مسائل و موضوعات گوناگون علمی و فرهنگی و در پروژه‌های گوناگون مشغول به فعالیت می‌باشم.

نویسنده کتاب قدم‌های نامتناهی ادامه داد: کتاب قدم‌های نامتناهی بسیار مورد استقبال قرار گرفته و افرادی که آن را مطالعه کرده‌اند بازخوردی کاملا عملی و تاثیرگذار داشتند.

وی اضافه کرد: طلاب جوان باید این امر را نصب‌العین خویش قرار دهند که آموزش جز از طریق نویسندگی فعال و پویا محقق نمی‌شود. این همان سیر علما وارسته ما در طول تاریخ است که شاگردان خویش را در به قلم آوردن دانسته‌های خویش ترغیب و تشویق می‌نمودند. قطعا در این مسیر با سختی هایی مواجه می‌شودند که لازم است استقامت پایدار داشته باشند تا به اهداف عالی و ماندگار نائل آیند.

احمدی بیغش گفت: دانش‌پژوهان حوزوی و دانشگاهی از کتاب‌ها استقبال بیشتری می‌کنند. تبدیل اندوخته های علمی و دینی به عمل، همان دستور معارف اسلام است. کونوا دعاه الناس بغیر السنتکم، میدان دادن به جوانان برای حرف زدن و اظهار نظر کردن، ایده‌های بسیار نابی از همین شیوه اکتشاف خواهد شد.

نویسنده کتاب بیان کرد: به دلیل علاقه به دستیابی به نوع دیدگاه گسترده و البته به روز قرآن و معارف دین به مسائل گوناگون از جمله مسائل مستحدثه می‌باشد. با توجه به گرایش جامعه کنونی خصوصا جوانان به عرفان های نوظهور و باطل، بر خود واجب دانستم از منابع دینی و اسلامی خود آنچه را که می توان به جوانان امروزی در بهره مندی به عنوان عرفان و سیر و سلوک یاری نماید، ارائه کنم بنابراین موضوع این کتاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اظهار کرد: دستیابی به منابع اصیل معمولا موضوعات عرفانی سختی‌های کار خود را دارد. از جمله میزان دقتی که باید در تشخص عرفان حقیقی و ناب از سایر مطالب، در آثار گوناگون داشت. روی این کتاب هیچ نقدی صورت نگرفته است و در جامع گوناگون ارائه داده‌ام که مورد تشویق و پذیرش قرار گرفته است.

احمدی‌بیغش خاطرنشان کرد: اصل موضوعات کتب بنده که با ابداع و نوآوری همراه است، روش حل آنها نیز روشی جدید می‌باشد. در مسیر انجام کار به دلیل آنکه ما منابع عرفانی متعددی داریم، لزوم پرداختن و اکتشاف مناجات‌های الهی و ارائه آنها در کتاب نیاز به نوآوری جدید داشت.

وی در پایان گفت: در این اثر در تلاش بودیم مناجات‌هایی قرآنی انبیاء و اولیاء الهی را استخراج و تحلیل نماییم، این شیوه خود گویای بخشی از ابداعات آن بود. بیش از پنج عنوان کتاب و بیش از صد مقاله ارائه شده است که در زمینه‌های گوناگون معارف اسلامی می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha