دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: این انتخابات بسیار سرنوشت ساز است به ویژه انتخابات خبرگان رهبری که وظیفه انتخاب رهبر یا نظارت بر او را دارند؛ اگر افراد ناشایستی در مجلس خبرگان باشد موقع ادای رسالت خطیر خود ممکن است دچار لغزش شوند لذا مجلس خبرگان رهبری جای افراد انقلابی و ولایتمدار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی در سالن همایش های هنرستان سعادت پردیس در سخنانی در جمع فعالین فرهنگی و جهادگر این شهرستان گفت: بزودی ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است فرا می رسد و همزمان نیز بهار طبیعت آغاز خواهد شد و در این بین یک بهار دیگری نیز برای ملت ایران رقم می خورد و آن دو انتخاباتی است که در پیش رو داریم.

وی افزود: همانگونه که بهار طبیعت مژده تعالی و رشد و زنده شدن می دهد امیدواریم این انتخابات هم موجب رشد و تعالی برای کشور باشد، چرا که انتخابات یک فرصت برای ملت است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ملت ما با این انتخابات فرصت پیدا می کند تا در گذشته اش مروری کرده و اگر نیاز به تغییری هست آن را رقم بزند.

حجت الاسلام والمسلمین مصباح افزود: در نظام هایی که به اصطلاح دموکراسی دارند انتخابات یک نقطه عطف است و یک فرصت برای تجدید نظر در نقطه ضعف ها و ایجاد یک تغییر مثبت است.

وی گفت: جوامعی نیز هست که محروم از این فرصت هستند و رای مردم تاثیرگذار نیست که این جوامع واقعا یک نعمتی را از دست داده اند؛ خدای متعال به برکت خون شهدا و تلاش خوبان و علما نعمت جمهوری اسلامی را به ما ارزانی داشته است تا بعد از ۲۵۰۰ سال شاهنشاهی که مردم حق اظهار نظر نداشتند حالا انتخابات برگزار می شود و مردم افرادی را تایید میکنند که بهتر می توانند مقاصد انقلاب را پیگیری کرده یا کجروی ها را اصلاح کنند.

وی گفت: این انتخابات بسیار سرنوشت ساز است به ویژه انتخابات خبرگان رهبری که وظیفه انتخاب رهبر یا نظارت بر او را دارند؛ اگر افراد ناشایستی در مجلس خبرگان باشد موقع ادای رسالت خطیر خود ممکن است دچار لغزش شوند لذا مجلس خبرگان رهبری جای افراد انقلابی و ولایتمدار است.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره در پایان سخنان خود مشارکت حداکثری در انتخابات را مهم دانست و گفت: هم شرکت در انتخابات لازم است و هم تشویق به دیگران و انتخاب اصلح؛ ما در مقابل این خون های مطهر شهدا مسئول هستیم و برای این حضور الزام شرعی داریم، چرا که طبق روایت اگر به امور اجتماع مسلمین بی اعتنا باشیم مسلمان واقعی نیستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha