دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1143774
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان ضمن توصیه به اساتید و طلاب در ماه تبلیغی رمضان، ابراز کرد: تنها راه برون‌رفت از دغدغه‌ها و گرفتاری‌ها طبق نص صریح قرآنی، تمسک به قرآن کریم و ساحت مقدس و ملکوتی اهل‌البیت (علیهم صلوات الله) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در پیامی با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان و استفاده از فرصت معنوی ان و فعالیت های تبلیغی مبلغان، ابراز کرده است: تنها راه برون‌رفت از دغدغه‌ها و گرفتاری‌ها طبق نص صریح قرآنی، تمسک به قرآن کریم و ساحت مقدس و ملکوتی اهل‌البیت (علیهم صلوات الله) است؛ پس تلاش کنیم با تطبیق سازی خود در مسیر اهداف ثقلین قرار گیریم تا به آرامش برسیم. متن پیام مدیر حوزه علمیه خراسان به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ مِنْ تِلْکَ السُّبُلِ شَهْرَهُ شَهْرَ رَمَضَانَ، شَهْرَ الصِّیَامِ، وَ شَهْرَ الْإِسْلَامِ، وَ شَهْرَ الطَّهُورِ، وَ شَهْرَ الَّتمْحِیصِ، وَ شَهْرَ الْقِیَامِ ﴿الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ، هُدًی لِلنَّاسِ، وَ بَییِنَاتٍ مِنَ الْهُدَی وَ الْفُرْقَانِ﴾

«خداوند برای رهایی بشر از زنگار مادیت، فرصت بی‌بدیلی را برای حرکت اشرف مخلوقین خود یعنی انسان مهیا کرده تا با استفاده از این ظرفیت ممتاز ضمن بازسازی خود به درجه قرب و دلدادگی برسد، چرا که عمرها می‌گذرد نفس‌ها می‌آید و می‌رود؛ اما هیچ‌وقت مثل چنین ایام و اعمال نصیبش نمی‌شود.

ماهی که خوابتان عبادت، نفس‌هایتان تسبیح و اعمالتان مقبول، ماهی که ماه دعا و نزول قران که همه چیزش مزین به نام کلام وحی یعنی قران است و با سرگرفتن این کلام نورانی، نهایت سرسپردگی خودمان به ساحت مقدس دین وزندگی مؤمنانه را در عرصه‌های اجتماعی به تصویر می‌کشیم؛ لذا از او بخواهیم: «الهی پایی ده که با آن کوی مهر تو پوییم و زبانی ده که بر آن شکر آلای تو گوییم»؛ لذا به خود و آحاد مردم متدین توصیه می‌کنم:

۱- همه بدانیم در این دنیای وانفسا، تنها راه برون‌رفت از دغدغه‌ها و گرفتاری‌ها طبق نص صریح قرانی تمسک به قرآن کریم و ساحت مقدس و ملکوتی اهل‌البیت (علیهم صلوات الله) است، پس تلاش کنیم با تطبیق سازی خود در مسیر اهداف ثقلین قرار گیریم تا به آرامش برسیم.

۲- تلاش کنیم از حاضران صف اول معرفت و دلدادگی این ماه بزرگ باشیم و مشغله‌های دنیوی که همیشه برای حرکت روبه‌رشد معنوی دست‌وپاگیر بوده، ما را از فیوضات این ماه محروم نکند؛ چرا که به قول شاعر: «دیده اگر جانب خود واکنی... در تو بود آنچه تمنا کنی... از ره غفلت به گدایی رسی - ور به خودآئی به خدائی رسی».

۳- طوری از این فرصت بزرگ استفاده کنیم تا پس از اتمام آن افسوس نخوریم و حسرت بربادرفتن ایامش را نکشیم وبا ارائه الگوی تمدنی سبک زندگی مؤمنانه، از حلاوت، طراوت، امید و نشاط در آن سود بسیار ببریم؛ چرا که زمان غیرقابل‌برگشت است و می‌دانیم که فرصت‌های ازدست‌رفته، قابل تدارک نیست.

اما چند توصیه ویژه به اساتید، طلاب محترم خصوصاً مبلغین گرامی دارم که در صف مقدم جهاد تبیین هستند:

۱- دشمنان تمام تلاش خود را در برهم‌زدن تمرکز مسئولان و ناامید کردن مردم را در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ لذا شما فرمانده‌هان خط مقدم تبلیغی باید با جهاد تبیین نسبت به کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی، عقبه فکری و رسانه‌ای دشمن را ناممکن کنید و حلاوت و شیرینی حکومت اسلامی را برای همگان تبیین فرمایید.

۲-یکی از مهم‌ترین اهداف دشمن تغییر سبک زندگی و ترویج لاابالی گریست؛ لذا تلاش کنید زندگی مؤمنانه را که با اصالت دینی ما همخوانی دارد ترویج کنید و با بهره‌گیری از ظرفیت هم‌نوع گرایی ماه رمضان سعی کنیم موضوع رزمایش مؤمنانه را گسترش دهیم تا همه از نعمات بی‌بدیل این ماه استفاده نمایند

۳-ماه رمضان ماه قران است؛ لذا تلاش کنیم به‌دوراز کلی گوئیهای خسته‌کننده، آموزه‌های اصیل و جریان‌ساز و خروجی محور قرآن کریم را به‌صورت علمی و عملی ترویج کنیم .

۴- بزرگ‌ترین مناسبت این ماه عزیز به لحاظ سیاسی روز ۱۲ فروردین و روز جهانی قدس است که اهمیت و تبیین این دو موضوع که هر کدام نماد مردم‌سالاری دینی و فرهنگ مقاومت است می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در عمق‌بخشی به فرهنگ تمدنی و استراتژیک انقلاب اسلامی داشته باشد؛ لذا خنثی‌سازی عقبه فکری پلید دشمن در این عرصه از مهم‌ترین وظیفه مبلغین عزیز است.

در پایان به روح بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و شهداء درود و صلوات می‌فرستیم و طول عمر باعزت همراه با عافیت برای مقام معظم رهبری دامت‌برکاته و سربلندی امت اسلام و خصوصاً ملت بزرگ ایران را از خداوند مسئلت داریم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله

علی خیاط

رمضان ۱۴۴۵

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha