یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ تجلیل  از قاریان قرآنی مسجد "میرزا علی اکبر" اردبیل

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی در سخنرانی امروز خود به تبیین برخی از گناهان نابخشودنی در محضر خداوند پرداخت و گفت: ربا، تهمت و ریاست‌طلبی از جمله این گناهان هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی در سخنرانی امروز خود که در مسجد میرزا علی‌اکبر برگزار شد، به تبیین برخی از گناهان نابخشودنی در محضر خداوند پرداخت.

وی ربا را از جمله این گناهان دانست و گفت: ربا اعلان جنگ مستقیم با پروردگار متعال است و رباخوار در جامعه به دنبال فساد و تباهی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین تهمت زدن را از دیگر گناهان نابخشودنی عنوان کرد و گفت: تهمت زدن به مؤمن از جمله گناهان عظیم و کبیر است و در جهان آخرت بخشوده نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در ادامه به ریاست‌طلبی به عنوان یکی دیگر از گناهان نابخشودنی اشاره کرد و گفت: اگر مصیبت کربلا نیز رقم خورده به واسطه همین ۲ عنصر بوده و در این بین عده‌ای خواص و عالمان نیز در مسیر هدایت‌گری خود دچار گمراهی شده‌اند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به قداست کار کمیته امداد اشاره کرد و گفت: کارکنان این نهاد باید قداست کار خود را با دیگر کارها مقایسه نکنند، چرا که شغل آنها، شغل انبیا و اولیای الهی است.

امام جمعه اردبیل همچنین برطرف کردن حاجات دیگران را از جمله کارهای نیکو و دارای ثواب و پاداش دانست و گفت: کوچکترین کمک و دستگیری به فقرا و نیازمندان در این عالم ناپدید نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی در پایان از مسئولان کمیته امداد خواست تا هنرمندانه کمک و مساعدت به دیگران را به تصویر بکشند تا در دیگر افراد نیز وثوق و اطمینان حاصل شده و کمک کار همنوعان خود باشند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha