چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
اراک

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران گفت: توصیف کارکردی ماه رمضان یعنی ماه رمضان ماه پاک کننده و تطهیر کننده است،ماه کسب مقامات بلند مرتبه و ماه تمرین است جهت اطاعت و عبادت خداوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک ،همزمان با ماه مبارک رمضان نشستی پیرامون دعای۴۴صحیفه سجادیه در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س)اراک با حضور خانم مشایخی از اساتید این مدرسه برگزار گردید.

خانم مشایخی بیان کرد: کتاب صحیفه فقط کتاب دعا نیست بلکه مشتمل بر مطالب ارزشمند اخلاقی و تربیتی است.

وی گفت: از جمله این ادعیه دعای۴۴صحیفه سجادیه است که شامل سه محور است ،محور اول حمد و ثنای خداوند است.که در این محور خدا را شکر می کنیم که ما را شایسته تقدیرش قرار داده است، شرط حامد بودن شاکر بودن است و شرط شاکر بودن ترک معصیت می باشد،محور دوم بیان توصیف و فضیلت ماه مبارک رمضان و محور سوم نیز توصیف کارکردی ماه مبارک است.

مشایخی افزود: توصیف ماه مبارک رمضان بر دو گونه است ماهیتی و کارکردی، در توصیف ماهیتی بیان می کند ماه رمضان سبیل است و راه را نشان می دهد. ماه تکریم و تعظیم است و این ماه نسبت به ماه های دیگر بسیاری از امر و نهی ها و حلال و حرام ها را بیان می کند.

وی در ادامه اضافه کرد: نوع دیگر توصیف، توصیف کارکردی است یعنی ماه رمضان ماه پاک کننده و تطهیر کننده است،ماه کسب مقامات بلند مرتبه است.ماه تمرین است جهت اطاعت و عبادت خداست.

استاد حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در پایان خاطر نشان ساخت: اطاعت خدا فراتر از عبادت خداست.و عبادت زیر مجموعه اطاعت می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha