سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جلسات خانگی قرآن کریم

حوزه/ بانوی فعال قرآنی روستای وکیل آباد شهرستان ارزوئیه استان کرمان بر ضرورت توجه به فعالیت های هنری، تفریحی و خلاقانه برای جذب کودکان و نوجوانان به قرآن و نشر بیشتر معارف قرآن تاکید کرد.

فرشته امانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سوابق خود به عنوان مربی و معلم قرآن و تعلیم معارف قرآن به کودکان و دانش آموزان اظهار کرد: بحمدالله سال هاست که جلسات خانگی قرآنی به صورت چرخشی در منازل روستای وکیل آباد شهرستان ارزوئیه استان کرمان برگزار می شود.

وی در این باره ادامه داد: البته افراد مختلف از گروه های سنی گوناگون از روستای وکیل آباد که جمعیتی بیش از هزار نفر دارد، در این جلسات شرکت می کنند؛ اما توجه بیشتر بنده به عنوان مربی و معلم قرآن بر جذب کودکان و نوجوانان بویژه در مقطع سنی ۷ تا ۱۲ سال است.

این بانوی فعال قرآنی همچنین افزود: خوشبختانه در کنار این جلسات خانگی، فعالیت های قرآنی در مسجد حضرت اباالفضل (ع) این روستا و همچنین در کانون فرهنگی امام صادق (ع) نیز رونق دارد.

پرداختن به کارهای هنری و خلاقانه سبب جذب بیشتر کودکان به قرآن می شود

امانی با تصریح بر ضرورت جذب حداکثری کودکان و نوجوانان به قرآن و فعالیت های قرآنی، خاطرنشان کرد: فعالیت های هنری مانند نقاشی و کاردستی و البته فعالیت های تفریحی و خلاقانه مانند بازی های مفید و کاربردی می تواند سبب جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به آموختن قرآن و معارف الهی شود.

وی درباره خاطرات خود از فعالیت های قرآنی، گفت: چند سال قبل، یکی از کودکان فعال جلسات قرآنی روستا در مسابقات قرآنی شهرستان ارزوئیه شرکت کرده بود که او را برای شرکت در مسابقه همراهی کردیم، اما کمی اضطراب داشت و همین شد که هنگام پاسخ به سوالات مسابقه حفظ قرآن پشت تریبون گفت من برای مسابقه آماده ام؛ اما کمی استرس دارم و به همین دلیل زودتر سوالات مرا بپرسید که می خواهم به روستا برگردم که این جملات او خاطره ای جالب برای همه رقم زد.

امانی با تقدیر از فعالان فرهنگی روستای وکیل آباد شهرستان ارزوئیه استان کرمان یادآور شد: بحمدالله در کنار جلسات خانگی قرآن، برنامه های فرهنگی دیگری مانند سه شنبه های مهدوی و یا چهارشنبه های رضوی در روستای وکیل آباد برگزار می شود که خوشبختانه با حضور قابل توجه مردم روستا همراه است.

پایان پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha