چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه سلطانیه گفت: دشمن بداند این اقدامات و حمایت رژیم صهیونیستی نه تنها اصل مجازات پشیمان کننده به رژیم صهیونیستی را منتفی نخواهد کرد، بلکه مجازات پشیمان کننده و سیلی را تشدید خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب امام جمعه شهر سلطانیه در خطبه‌های نماز عید فطر با بیان اینکه ماه رمضان، میدان مسابقه بندگی خدا بود، اظهار داشت: روز عید فطر، روز دریافت جوایز مؤمنین از خداست و جایزه عید فطر رضایت و مغفرت الهی است.

امام جمعه شهر سلطانیه با بیان اینکه فلسفه نماز عید فطر، اجتماع و تجمع مؤمنین، پرداخت زکات فطره و دعا و نیایش است، گفت: پرداخت زکات فطره از اعمال عبادی و واجب روز عید فطر است و برای سرپرست خانواده ادای آن به نیت خود و نان خورهایش واجب است.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات فطره به نیت اموات هم مستحب است، یادآور شد: امام حسن و حسین (ع) به نیت امیرالمومنین (ع)، امام سجاد(ع) به نیت امام حسین(ع)، امام باقر (ع) به نیت امام سجاد (ع) و امام صادق (ع) به نیت امام باقر (ع) زکات فطره پرداخت می‌کردند.

حجت الاسلام حسینی نسب با تأکید بر تلاش برای حفظ دستاوردهای ماه رمضان، گفت: هر چند ماه ماه رمضان تمام شد و امروز عید فطر است، اما خدای ماه رمضان خدای همه ماه‌ها و روزهاست.

وی تصریح کرد: پس از انجام یک ماه عبادت و معنویت، نباید همه چیز را تمام شده بدانیم بلکه باید به دنبال شناختن عوامل رضایت و خشم الهی در بُعد فردی و اجتماعی بود و روز عید فطر آغازگر حرکتی با همت بلند در راستای اصلاح خود و جامعه باشد.

خطیب نماز عید فطر در شهر سلطانیه، با درود و صلوات بر ارواح مطهر شهدا خصوصاً شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت که دیروز هم در شب عید ۵ نفر از امنیت آفرینان انتظامی به شهادت رسیدند، یادآور شد: با همه فداکاری‌های نیروهای انتظامی باید برای مقابله با حملات تروریستی در سیستان و بلوچستان تدبیری اندیشیده شود.

حجت الاسلام حسینی نسب، با بیان اینکه تحرکات تروریستی در سیستان آزار دهنده شده و نیازمند اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه جدی تری است، تأکید کرد: دشمن بداند این اقدامات و حمایت رژیم صهیونیستی نه تنها اصل مجازات پشیمان کننده به رژیم صهیونیستی را منتفی نخواهد کرد، بلکه مجازات پشیمان کننده و سیلی را تشدید خواهد کرد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha