چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024

امروز باید اقدامات ضد صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران به گوش جهانیان رسانده شود تا با یک حرکت بین‌المللی و اسلامی، خائنان به ملت فلسطین را توبیخ و شاهد محور رژیم جعلی اشغالگر قدس باشیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زمانی در گفت و گو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، با اشاره به تاریخچه سرزمین فلسطین، اظهار داشت: هر چند در مقطعی از تاریخ، یهودیان در فلسطین زندگی و حکومت می‌کردند، اما با ظهور اسلام اکثر مردمان این سرزمین به اسلام روی آورده و مسلمان شدند.

وی با اشاره به اینکه استعمار جهانی همواره از گسترش مسلمانان هراس داشته‌ است، افزود: بنابراین‌مستکبرین طی یک برنامه‌ زمان‌بندی شده در صدد نفوذ و ضربه زدن به مسلمانان برآمدند و در همین راستا با داستان بازگشت به وطن قدیمی، قصد کشور فلسطین را نمودند.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه ادامه داد: مستکبرین با جمع‌آوری تعدادی یهودی که اصلا اهل سرزمین فلسطین نبودند، به سمت این کشور حرکت کردند.

وی اضافه کرد: این عمل یک حرکت دینی برای رسیدن به دیانت یهود نبوده، بلکه استعماری از جانب غرب بود؛ بنابراین ما صهیونیزم را متفاوت از یهودیت می‌دانیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زمانی ابراز داشت: بسیاری از یهودیان، هجرت به فلسطین را نپذیرند، از طرفی برخی از یهودیان ساکن فلسطین نیز حاکمیت صهیونیست‌ها را نپذیرفته‌ و قیام کردند که در پی این  عمل بسیاری از آنان زندانی و یا تبعید شدند.

*حاکمیت ظالمانه صهیونیست‌ها، مخالف آیین یهودیت

وی با بیان این مطلب که بسیاری از تبعیدی‌ها اکنون در کشورهای مستقل آواره شده‌اند، به برگزاری همایش محکوم کردن صهیونیسم و دفاع از فلسطین طی چند سال گذشته در تهران اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:

در این همایش علاوه بر چهره‌های شاخص مسلمان و مسیحیت جهان، عده‌ای از بزرگان یهود نیز شرکت کرده و طی صحبت‌هایی، حاکمیت ظالمانه رژیم صهیونیستی را  مخالف با آیین یهودیت اعلام کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زمانی با اشاره به اینکه تبلیغات و بهانه کنونی صهیونیسم مبنی بر بی‌پناه و مکان بودن، نادرست است، گفت: مسئله حاکمیت صهیونیست‌ها، ربطی به یهودیت نداشته و جریانی استعماری است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امام خمینی‌(ره) با ذکاوت و هوشیاری سال‌ها قبل از انقلاب، رژیم صهیونیستی را غده سرطانی خوانده و فرمان مبارزه با آن را صادر نمودند، ابراز داشت: رهنمود‌های امام باعث گردید تا بسیاری از کشورهای اسلامی با توجه به این هشدارها رابطه خود را با این رژیم قطع و موضع منفی نسبت به آن بگیرند.

وی اضافه کرد: این روند ادامه داشت تا اینکه متأسفانه جمعی از خائنان با گردهم‌آیی در کشور مصر و امضا پیمان کمپ دیوید، پایه مشروعیت رژیم اشغالگر قدس را بنا نهادند و در همین راستا به تدریج برخی از کشورها راه سازش با صهیونیست‌ها را در پیش گرفتند.

*تدبیر هوشمندانه امام خمینی‌(ره) و توبیخ خائنان به ملت فلسطین

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زمانی یادآور شد: امام خمینی‌(ره) با مشاهده این عمل ننگین، طی تدابیری هوشمندانه اقداماتی را برای رفع این معضل در نظر گرفتند و به لزوم تحریم رژیم جعلی صهیونیستی و قطع رابطه تمام کشورهای اسلامی با این رژیم غاصب تاکید کردند که در پی این عمل سفارت صهیونیست‌ها در ایران تعطیل و سفارت فلسطین شکل گرفت.

وی، گام دوم امام راحل را توبیخ خائنان دانست و گفت: در همین راستا امام خمینی‌(ره) رابطه ایران را با مصر قطع نمودند که این عمل اولین اقدام یک کشور مسلمان برای توبیخ خائنان به فلسطین بود.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه کشور ایران علی‌رغم شیعه بودن از فلسطین حمایت نمود، اما بسیاری از کشورهای عربی به این کشور مظلوم خیانت کردند، اذعان داشت: این حرکت نشانگر عمق اعتقاد رهبری و ملت ایران به وحدت و جهان اسلام است.

*مقام معظم رهبری، پرچمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی

وی تصریح کرد: بعد از ارتحال امام ‌(ره) خلف صالح ایشان نیز با همان دیدگاه و قاطعانه به مبارزه با ظلم و ستم پرداخته و پرچمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین زمانی در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف از همراهی نکردن بسیاری از کشورهای اسلامی با ایران در تحریم رژیم اشغالگر قدس، گفت: اگر این کشورها با ایران همگام بودند، امروز قطعا صهیونیست‌ها از صحنه روزگار حذف شده بودند؛ چرا که بسیاری از کشورهای غیر اسلامی نیز غاصبانه بودن این رژیم را قبول دارند.

وی در پایان خواستار تبیین حقانیت موضع ایران نسبت به برخورد با رژیم اشغالگر فلسطین شد و گفت: امروز باید اقدامات ضد صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران به اطلاع جهانیان رسانده شود تا با یک حرکت بین‌المللی و اسلامی، شاهد محو رژیم جعلی اشغالگر قدس از صحنه روزگار باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha