شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024

عضو خبرگان رهبری، پیام بزرگ بعثت نبی اکرم (ص) را توجه به عدالت ، معنویت و اخلاق در جامعه دانست.

امام جمعه قم در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه در آستانه عید بزرگ مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ع) ،ضمن تبریک این عید سعید گفت:پیام بزرگ مبعث همانا تلاش برای برقراری عدالت توأم با معنویت گرایی و اخلاق مداری در جامعه اسلامی است و ما باید بکوشیم پیام های روشن این روز فرخنده را به خوبی دریافته و بدان ها عمل کنیم.

وی افزود:پیامبر اکرم (ص) مبعوث شدند تا اخلاق را جایگزین بی اخلاقی کرده و علم را به جایگزین جهل و نیز عدل را به جای ظلم در جامعه انسانی حکمفرما نمایند و از این رو عید مبعث تنها متعلق به مسلمانان نیست، بلکه متعلق به کل بشریت است.

*علم و اخلاق ؛رهاورد مبعث

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به این که وجود جهل و بی اخلاقی زمینه و بستر پیدایش مبعث را فراهم کرد، ابراز داشت: همه انبیای الهی با بعثت و نبوت خود تحول بزرگی در جهان ایجاد کردند، اما بعثت پیامبر اسلام (ص) تکمیل کننده هدایت های انبیا و محقق کننده آرمان های آنان بوده است.

وی یادآور شد:روز مبعث یکی از ایام بزرگ الهی است و اگر نگوییم بزرگترین، بی شک یکی از بزرگ ترین روزهای خدایی است؛ به نحوی که شاید بشود گفت پس از خلقت آدم مقوله مبعث بزرگترین مساله آفرینش می باشد.

*مبعث؛ تکمیل کننده امر خلقت

دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه همچنین خاطر نشان کرد:در مبعث در واقع سخن از تکامل و رشد و هدایت انسانی به میان می آید؛ چرا که این روز تکمیل کننده امر بزرگ خلقت انسان در گستره کره خاکی به شمار می رود.

وی در خاتمه گفت:بعثت نبی اکرم(ص) فقط پیام آور برای مسلمانان نیست، بلکه پیام آن متوجه همه انسان هایی می شود که به دنبال رشد و سعادت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha