یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مسائل اخیر پاکستان ریشه در گذشته و عملکرد حاکمان پاکستان و همچنین دخالت‌ سرویس‌های اطلاعاتی بیرونی و کشورهای غربی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام سیدجواد نقوی، از روحانیون فعال سیاسی و فرهنگی پاکستان، در حاشیه بازدید از کتابخانه آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی، با اشاره به حوادث اخیر پاراچنار پاکستان گفت: ارتش پاکستان و سرویس‌های اطلاعاتی سیا توان از بین بردن گروه تروریستی القاعده و طالبان را دارند اما این کار را انجام نمی‌‌دهند، زیرا آنها مولود خود آمریکا هستند.

 وی افزود: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری در پاکستان و عراق مانند لبنان عملی شود، می‌توان مشکلات را به آسانی حل کرد.

این روحانی پاکستانی یادآور شد: مردم پاکستان باید بیدار شوند و علمای اهل سنت و شیعه با ایجاد وحدت، از تکرار این حوادث جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام سیدجواد نقوی، با اشاره به حضور جوانانی از شبه‌ قاره هند و پاکستان در بازدید از کتابخانه آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی گفت: هر سال جمعی از جوانان و دانشجویان هند و پاکستان و بعضی از کشورهای عربی در قالب اردو به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنند که در این سفر با علما، بزرگان و مراجع تقلید دیدار می‌کنند و از مراکز زیارتی و علمی بازدید می‌نمایند.

وی حضور این افراد در این اردوها را تأثیرگذار بیان کرد و افزود: شرکت کنندگان در این اردو بود بعد از بازگشت به کشور خود، تبدیل به افرادی فعال در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی می‌شوند.

حجت‌الاسلام نقوی گفت: درکشورهای اسلامی جوانان زیادی علاقمند جمهوری اسلامی و مکتب تشیع هستند و یک نهاد و مسئولی باید ساماندهی این افراد را جهت فراهم آوردن زمینه‌ صدور انقلاب اسلامی بر عهده بگیرد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha