یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

مدیر حوزه علمیه قم از برگزاری درس اخلاق مراجع از هفته آینده در حوزه علمیه قم خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مقتدایی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه بناب افزود: دو روز گذشته خدمت حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی رسیدم و از ایشان تقاضا کردم که درس اخلاق را از هفته آینده در حوزه علمیه قم آغاز کند و ایشان نیز پذیرفتند.

وی ادامه داد: خدمت دیگر مراجع عظام تقلید نیز خواهیم رفت و از آنان نیز جهت برگزاری درس اخلاق درخواست می‌نماییم.

آیت‌الله مقتدایی گفت: بنابراین است که هر هفته یکی از مراجع عظام تقلید در حوزه علمیه قم حاضر شوند و درس اخلاق را برای طلاب داشته باشند.

وی توجه به مسایل اخلاقی را در حوزه از برنامه‌های مورد توجه دانست و گفت: درس اخلاق در مدارس و حوزه‌های علمیه باید به عنوان درس اصلی گنجانده شود که در حال حاضر طرح این مسئله در دستور کار می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه قم افزود: در این طرح، اساتید دارای فضایل اخلاقی والا در هر مدرسه و حوزه شناسایی می‌شوند و از آنان خواسته خواهد شد درس اخلاق را هر هفته برای طلاب برگزار کنند. 

آیت‌الله مقتدایی از الزامی شدن درس پژوهش در حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: معاونت پژوهش در حال پیش‌نویس طرح تدریس درس پژوهش در مدارس و حوزه‌هاست که بر این اساس طلاب می‌بایست در طول دوران تحصیل با مقوله پژوهش و تحقیق کاملاً آشنا شوند.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) اظهار داشت: راستگویی، امانتداری، اخلاق‌مداری و تقوا چهار مشخصه اصلی دوستداران اهل بیت (ع) است که آن حضرت بر این مسایل تاکید فراوان داشته‌اند و طلاب نیز باید توجه ویژه‌ای نسبت به این موارد داشته باشند.

وی افزود: طلاب علم را با تواضع و تقوا زینت دهند و با خودسازی به آنجایی برسند که بتوانند حق مطلب را ادا کنند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha