جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

هم‌اکنون که در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و پرونده عملکرد خود را بازخوانی می‌کنیم بدانیم که اگر متحد باشیم، دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له صبح امروز در ابتدای درس خارج با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به مباحث اعتقادی در جامعه و پاسخ‌گویی به شبهه‌افکنی دشمنان گفتند: امروز شبهه‌افکنی دشمنان زیاد شده و عالمان دین باید آماده باشند تا شبهات را پاسخ دهند.

ایشان با اشاره به جایگاه دین و مبانی اعتقادی در موفقیت و پیروزی جوامع دینی، پیروزی حزب‌الله و حماس بر رژیم صهیونیستی را نمونه بارز تاثیرگزاری دین در سرنوشت جوامع انسانی برشمرده و گفتند: اعراب در جنگ 6 روزه با اسرائیل شکست خوردند، زیرا افکار مادی و تعصب عربی بر روح آنها حاکم بود، ولی حزب‌الله و حماس به دلیل اندیشه الهی و مبارزه اعتقادی توانستند پیروز شوند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پیروزی حماس و حزب‌الله برگ جدیدی در علوم انسانی گشود تصریح کردند: نبرد آنها آثار جنبی مهمی به همراه داشت و دانشگاهیان باید این امر را تحلیل کنند و در علوم انسانی تجدیدنظر کنند، زیرا بر اساس مادی‌گرایی استوار است و از غرب گرفته شده و عنصر ایمان در آن مورد توجه واقع نشده است.

ایشان افزودند: تاثیر عنصر ایمان را نمی‌شود از کتب غرب ترجمه کرد و بی‌شک توجه این امر می‌تواند تحول فکری و علمی در علوم انسانی ایجاد کند.

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کردند: دانشگاهیان باید ادبیات جدیدی را در علوم انسانی که بر عنصر ایمان استوار است طراحی کنند و آن را به جهانیان بیاموزند و حقوق، جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی جدیدی با اندیشه دینی تدوین کنند.

معظم‌له در ادامه به دشمنی دیرینه غرب با ایران اسلامی اشاره کرده و گفتند: غرب تمام ناکامی‌های خود را از ایران می‌داند و سرچشمه پیروزی حزب‌الله و حماس را انقلاب اسلامی می‌داند و لذا دندان‌های خود را برای ما تیز کرده‌اند.

معظم‌له در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علم و دانش در اندیشه اسلامی اشاره کرده و گفتند: اسلام در محیط جهل ظاهر شد و بزرگترین طرفدار علم است و هر صاحب فکری که علم مفید داشته باشد مورد احترام اسلام است.

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha