شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024

دومین نشست مشاوره آموزش خانواده با عنوان «موانع مبانی ارتباط کلامی» از سوی گروه ارزشیابی کارکنان دفتر تبلیغات عصر روز گذشته در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه در این نشست، یکی از مشاورین امور خانواده به ارائه مباحثی پیرامون موانع مبانی ارتباط کلامی پرداخت و شیوه‌های ایجاد و زندگی سالم را مورد بررسی قرار داد.

حجه الاسلام مهدی هادی گفت: زمانیکه خانواده ای به قواعد و ضوابط رابطه اسلامی با یکدیگر پایبند باشند و آن را به اجرا در‌آورند، تاثیر فراوانی در رفتار و شیوه های زندگی اعضاء خانواده به وجود خواهد آورد.

وی اضافه کرد: اگر رابطه بین اعضای یک خانواده خوب نباشد و اعضای  خانواده، احساس نوعی سردی در کنار هم کنند، نمی‌توانند در مسیر زندگی همدیگر را تحمل کنند.

سخنران این نشست با بیان اینکه اگر والدین به دستورات دین مبین اسلام عمل کنند، زندگی گرمی خواهند داشت، به موانع ارتباط کلامی اشاره کرد و افزود: ارزیابی منفی، انتقاد، برچسب زدن، احساس شکست، از بین بردن عزت نفس، تهدید، تحقیر و تنبیه از جمله موانع می باشد.

این مشاور امور خانواده گفت: دستور دادن، ذهن‌خوانی، مقایسه کردن افراد با یکدیگر، نصیحت کردن، طرح مباحث منطقی در زمانیکه بحث عاطفی پیش می‌آید، مطرح کردن سوالهای بی مورد و نامناسب از دیگر موانع ارتباط کلامی می باشد.

وی یاد آور شد: هر کدام از این موارد اگر در زندگی ایجاد شود، روابط اعضای خانواده را سست می‌کند و فرزندان بجای وابستگی به والدین دنبال ارتباط عاطفی با دیگران می‌گردند که دچار سردرگمی می‌گردند.

حجت‌الاسلام هادی، خاطرنشان ساخت: خانواده  نباید برای بهتر شدن، از همدیگر انتقاد کنند و عیب‌های هم را به رخ همدیگر بکشانند بلکه باید نقاط مثبت همدیگر را بازگو کنند تا شادی و پیشرفت بر اعضای خانواده حاکم شود.

 

 

 

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha