دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

برجسته ترین حزب سیاسی شیعیان بحرین،توجه به بیانیه اخیر علمای بزرگ این کشور را عامل برون رفت از بحران به وجود آمده در این کشور دانست.

به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه حزب وفاق بحرین در بیانیه ای تأکید کرد:لازم است دعوت علمای بزرگ با عکس العمل مثبت محافل دولتی روبرو گردد و به عنوان آغاز تلاش‌های صادقانه برای خروج از بحران،زندانیان اخیر آزاد شده و گفتگو بین طرفین به صورت جدی انجام بگیرد.

این حزب افزود: دعوت جدید علما واضح و روشن است و امیدواریم با پاسخ مثبت دولت روبرو شود تا بر روند تعامل سیاسی عمومی در کشور تأثیر منفی نداشته و موجب پیدایش کشمکش و تنش سیاسی نشود، که اگر بشود آینده کشور را به سوی نقطه نامعلومی پیش خواهد برد و دولت باید مسؤولیت آن را به گردن بگیرد.

حزب وفاق تصریح کرد: گفتگوی سیاسی در حل پرونده‌های موجود، نتیجه‌بخش‌ترین و موفق‌ترین گزینه است و امور را سروسامان می‌بخشد و آرامش و ثبات را به‌دور از زبان بحران‌‌آفرینی مغرضانه به کشور بازگرداند، چیزی که مطبوعات جهت‌دار و مضر در آتش آن می‌دمند و برخی مسؤلین نیز به گونه‌ای در برابر آن واکنش نشان می‌دهند که به زیان کشور و مردم تمام می‌شود.

خاطر نشان می شود شش تن از علمای بزرگ شیعه بحرین در بیانیه ای آزادی زندانیان اخیر را که به بهانه های امنیتی دستگیر شده بودند،خواستار شده و تاکید کردند: برخی اقدامات اخیر که به بهانه ایجاد امنیت انجام گرفته است،جز افزایش تنش و بحران و خشم و انزجار مردم نتیجه‌ای در پی نداشته و نخواهد داشت.
لازم به ذکر است حزب وفاق،برجسته ترین حزب سیاسی شیعه در بحرین است که بنیانگذاران آن یکصد تن از علمای بحرین بودند.حجت الاسلام علی سلمان از ابتدا رئیس این حزب بوده است و حدودا 40 سال سن دارد و از نفوذ بسیار زیادی در بین جوانان شیعه برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha