سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 242115
۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۲

ولایت محوری به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی در 184 صفحه از سوی انتشارات زمزم هدایت منتشر شده است.

به گزارش سرویس علمی- فرهنگی مرکز خبر حوزه، اين كتاب به چیستی، چرایی و چگونگی نظام ولایت محور و نظام  ولایی پاسخ داده است.

نخستین فصل کتاب «ولایت محوری» به تبیین و تعریف نظام ولایی، مدل حکومت دینی، مفهوم ولایت محوری و بیان هر یک از مفاهیم مذکور پرداخته است.

فصل دوم کتاب نیز تحت عنوان مبانی ولایت محوری، مباحثی چون فلسفه وجودی دین، راهبرد دین برای هدایت، جایگاه قرآن در هدایت دینی، جایگاه ولایت در هدایت دینی و ولایت فقیه را مورد بررسی قرار داده است.

در فصل سوم این کتاب با عنوان الزامات ولایت‌مداری، و مسائلي مانند «الزامات شناختی»، شامل شناخت سلسله مراتب ولایت، شناخت بعد مردمی ولایت، شناختن دشمنان ولایت و نیز «الزامات اعتقادی» شامل ایمان به همه مراتب ولایت، اعتقاد به الگوگیری از و لایت، دلبستگی به ولایت، انزجار از دشمنان ولایت و همچنین بخش «الزامات رفتاری» شامل بیعت و اعلام وفاداری، پایداری در ولایت محوری، حفظ تقدس و دفاع از ولایت و ولی‌ محوری درج شده است.

فصل چهارم ضمن بررسی آثار کار کردها و موانع ولایت فقیه به مباحثی همچون راه‌یابی به خدا محوری، رسیدن به قرآن‌محوری، ناکامی دشمنان، حیات و پویایی جامعه اسلامی، نا آگاهی از جایگاه ولایت، جاه‌طلبی خواص و عدالت ناپذیری پرداخته است.

«فلسفه و نظام سیاسی اسلام» عنوان کتاب دیگری از این استاد و نویسنده حوزوی است که در دو بخش تحت عنوان «فلسفه سیاسی» و نیز «نظام سیاسی» اسلام و چگونگی شکل‌گیری آن نگاشته شده است.

در بخش نخست آن به بیان دیدگاه‌ها پرداخته و مباحثی چون نظریه تضاد، نظریه سکولاریسم، تعریف سکولاریسم، نظریه تلازم و عینیت و راه‌های اثبات تلازم دین اسلام با سیاست را مورد بررسی قرار داده است.

اصول ومبانی نظام سیاسی اسلام، توحید و خدا محوری، قانون و قانونگذاری، انسان‌شناسی اسلام و اقتدار سیاسی اسلام از موضوعات فصل دوم این کتاب است.

نگارنده در بخش دوم کتاب نیز به مباحثی چون دیدگاه‌های نظام سیاسی اسلام، نظام سیاسی اسلام بعد از پیامبر‌(ص)، مردم و نظام سیاسی اسلام، و مردم سالاری دینی پرداخته است.

علاقمندان با تلفکس 7730735-0251 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha