دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ، وجود روحیه اشرافی گری در بین مسئولان را آفت خطرناکی برای نظام اسلامی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به بیانات بسیار مهم اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام تصریح کرد: معظم له در این دیدار نکات بسیار کلیدی را مطرح کردند که از آن جمله تاکید داشتند؛ گرفتاری مسئولان به روحیه اشرافی گری و نیز عدم دقت لازم در مصرف بیت المال از جمله مهم ترین آفات فراروی نظام اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به تاکید خاص رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم نقد منصفانه عملکرد دولت اظهار داشت:در برهه اخیر ما شاهد حضور دو طیف در نقد و ارزیابی دولت هستیم؛ گروه نخست کسانی هستند که به جهت کج اندیشی ها و انحراف بعضی ها، به طور کلی کیان دولت را تضعیف کرده و زحمات آن را برای کشور کاملا نادیده می گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی اضافه کرد: گروه دوم هم کسانی هستند که آن قدر برای دستگاه اجرایی دولت قداست قائل شده اند که گویا انتقاد از آن را هم ردیف انتقاد از امام معصوم (ع) می دانند، که بی شک هر دو این دیدگاه های افراطی و تفریطی مذموم است.

وی خاطر نشان کرد: حضرت آقا در بیانات خود بر این نکته مهم تاکید داشتند که باید هم نکات مثبت نظام و دولت بیان شود و هم ضعف ها در حد خودش بازگو شود تا از زمینه بروز ضعف ها جلوگیری شود.

امام جمعه زاهدان ابراز داشت: در واقع تاکید رهبری همان شیوه ای است که قرآن کریم از ما خواسته که امت وسط باشیم و از افراط و تفریط بپرهیزیم.

وی یادآور شد: طبعا هر دولتی دارای یک سری نقاط قوت و ضعف است که باید ضعف ها را ناصحانه تذکر داد تا دولتمردان در صدد رفع آن ها برآیند و از سویی بسیار لازم است که نقاط قوت نظام و دولت نیز به خوبی بیان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha