پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

مسئول مؤسسه فرهنگی علمی زنان منتظر گفت: حضرت زینب کبری(س) و تمامی زنانی که در واقعه عاشورا حضور داشتند، دارای ویژگی‌های خاصی بودند تا بتوانند پیام عاشورای حسینی(ع) را به جهانیان برسانند.

دکتر مریم معین‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حضرت زینب(س) را الگوی کاملی برای زنان معرفی کرد و گفت: حضرت زینب کبری(س) و تمامی زنانی که در واقعه عاشورا حضور داشتند، همگی دارای ویژگی‌های خاصی بودند تا بتوانند پیام عاشورای حسینی(ع) را به جهانیان برسانند.

وی در تبیین ویژگی‌های زنانی که در واقعه کربلا حضور داشتند، افزود: نخستین ویژگی بانوان کاروان امام حسین(ع)، قدرت سخنوری و افشاگری آنان بود که توانستند با روشنگری، نقشه‌های شوم بنی امیه را برملا کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه، تحریف‌زدایی و جلوگیری از تلاش بنی امیه در این عرصه را ویژگی دیگر حضرت زینب(س) و سایر بانوان حاضر در کربلا معرفی و ادامه داد: زمانی که حضرت سید‌الشهدا(ع) به سمت کربلا در حرکت بودند، افرادی چون ام سلمه و محمد حنفیه هنگامی که نتوانستند اباعبد‌الله(ع) را از حرکت به سمت کربلا منصرف کنند، از ایشان خواستند تا زنان را با خود نبرد، امام(ع) بیان داشتند که خدا اراده کرده که این‌ها اسیر شوند و مسئولیت خود را در این عرصه ایفا نمایند.

وی افزود: بعد از واقعه عاشورا مشخص شد که بانوان همراه کاروان حسینی چه نقشی بر عهده داشتند؛ زنان به ویژه حضرت زینب(س) توانستند به خوبی مسئولیت خود را ایفا کنند و پیام شهادت مظلومانه اباعبد‌الله(ع) را به همگان برسانند.

معین الاسلام با بیان این که بانوان حاضر در کربلا، نوبت به نوبت، از فرصت‌های به دست آمده برای انتقال پیام عاشورا استفاده می‌کردند، گفت: آنها با سخنرانی‌های خود، در مقابل تلاش های بنی امیه برای خارجی نشان دادن امام حسین(ع) و خانواده ایشان، جایگاه بسیار برجسته اباعبدالله(ع) و ارتباط حضرت با رسول اکرم (ص) را به درستی به مردم معرفی کردند.

این محقق و پژوهشگر با تأکید بر این که اگر سخنرانی‌های حضرت زینب (س) و دیگر زنان پس از واقعه کربلا نبود، دشمن جریان عاشورا را آن گونه که دوست داشت، تفسیر می‌کرد، افزود: کاروان اسرای کربلا در جریان اسارت، در حالی که عزادار عزیزانشان بودند و ناملایمت‌های زیادی بر آنها تحمیل شد، به خوبی وظیفه خود را انجام دادند.

مسئول مؤسسه فرهنگی علمی زنان منتظر در ادامه با بیان این که زنان ما باید برای قرار گرفتن در مسیر حضرت زینب(س)، ویژگی‌های بانوان کاروان امام حسین(ع) را در خود ایجاد کنند، گفت: بانوان همراه کاروان سیدالشهدا(ع) با بصیرت خود، دشمنان را به خوبی شناختند و نقشه‌‌های شوم آنها را برملا کردند.

معین الاسلام در پایام خاطرنشان کرد: آنها با پایبندی واقعی بر اصول و صداقت در دین، در مقابل مشکلات و ناملایمت‌ها ایستادگی کردند؛ در نتیجه توانستند به وظیفه خود در این عرصه عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha