جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 306728
۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰

حضرت آیت الله بشیر النجفی از مراجع مقیم نجف ضمن دعوت از مردم عراق برای شرکت گسترده در انتخابات، در مورد سوء استفاده از اموال عمومی در تبلیغات انتخاباتی و دادن وعده های توخالی به مردم هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، ایشان در بیانیه ای که به مناسبت آغاز تبلیغات انتخاباتی عراق از دفتر ایشان منتشر شده تصریح کردند: ما خواستار عدم پشتیبانی از گروه هایی هستیم که وزرای فاسد و مقصر دارند.

حضرت آیت الله بشیر نجفی از مردم نیز خواست در انتخابات شرکت گسترده داشته باشند و از جناح هایی که وزرای فاسد دارند حمایت نکنند.

ایشان تصریح کردند: از تمام شهروندان می خواهیم در انتخابات آینده شرکت کنند چرا که شرکت نکردن مردم، این فرصت را به افراد ناشایست می دهد که همچنان در قدرت بمانند و به افراد فاسد نیز فرصت روی کار آمدن می دهد.

این مرجع تقلید از مردم خواست به افراد شایسته و کارآمد و پاک و امانتدار و مردمی رای بدهند و تاکید کردند که رای هر شهروند، امانتی است در دست او و فروختن آراء موجب گسترش فساد در دولت می شود و حرام است.

ایشان سوء استفاده از بیت المال برای تبلیغات شخصی و حزبی و خریداری آراء مردم توسط نامزدها و دادن وعده های دروغ به مردم را حرام دانستند.

حضرت آیت الله بشیرنجفی از سوی دیگر، انفجارهای پیاپی عراق را محکوم نموده و تاکید کردند: خون های مردم عراق هر روز بر زمین ریخته می شود و این به خاطر کوتاهی دستگاه های امنیتی و فضای متشنج سیاسی کشور به خاطر اهداف حزبی و شخصی است. ما ضمن همدردی با خانواده های شهدای این انفجارها بر ضرورت بهبود اوضاع سیاسی و دوری و پرهیز از هرگونه اظهارات طایفی تاکید می کنیم و خواستار پرداخت دیه و حقوق فوری به خانواده های شهدا و درمان فوری مجروحان در داخل و خارج از عراق و تامین مخارج زندگی آنها و تلاش برای تقویت دستگاه های امنیتی می باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha