شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

رییس جامعةالمصطفی(ص)‌ واحد اصفهان گفت: بر طبق بیان مراجع عظام عملکرد جامعةالمصطفی‌(ص) به گونه‌ای است که گفته می‌شود جامعةالمصطفی(ص)‌ از افتخارات این نظام است.

به گزارش‌ خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام ابراهیم ملکی در مراسم آغاز سال تحصیلی 93-1392 جامعةالمصطفی(ص)‌ واحد اصفهان اظهار داشت با استناد به گفته مراجع و  بزرگان حوزه، جامعةالمصطفی(ص)‌ از افتخارات این نظام اسلامی است.

وی در ادامه بیان کرد: این مرکز در سال 1384 با مشارکت دو  گروه  از طلبه‌های ایرانی و سرپرستی حجت‌الاسلام اسدی کار خود را در اصفهان آغاز کرد.

 رییس جامعةالمصطفی(ص)‌ واحد اصفهان توضیح داد: از جمله برنامه‌های آموزشی در نظر گرفته شده برای طلاب غیرایرانی، تحصیل در مقطع کاردانی و آموزش زبان فارسی به مدت 8 ماه و همچنین تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌باشد.

وی گفت: تا به امروز  از 40 ملیت مختلف جهان در این واحد آموزشی تحصیل نموده اند و در حال حاضر نیز این مرکز، پذیرای طلابی از 30 ملیت دنیا است.

حجت‌الاسلام ملکی اذعان داشت: اعزام مبلغ خواهر و برادر از سوی این مرکز به نقاط مختلف از دیگر اصالت‌های جامعةالمصطفی‌(ص) در راه نشر و توسعه مکتب اسلام است.

وی با  اشاره  به برنامه‌های آینده این مرکز عنوان نمود: آموزش‌های غیرحضوری و پذیرش طلاب خواهرمجرد غیر ایرانی از جمله برنامه‌های آتی این مرکز است که امیدواریم با تلاش خدمت‌گذاران در این امر و همکاری‌های دفاتر مراجع عالی‌قدر  به ویژه حضرت آیت‌الله مظاهری؛ رییس حوزه علمیه اصفهان و همچنین امام جمعه اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، هر چه زودتر محقق شود.

حجت‌الاسلام ملکی یکی از مشکلات و موانع در مسیر حرکت مرکز جامعةالمصطفی(ص)‌ واحد اصفهان را عدم وجود هماهنگی‌ها و امکانات لازم برای حضور خانواده‌های طلاب غیر ایرانی مشغول به تحصیل در این مرکز دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha