پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

همایش «معارف اهل بیت(ع) زمینه ساز اتحاد، اقتدار و عزت اسلامی» روز گذشته با حضور مهمانان داخلی و خارجی در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از پایگاه حج، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در ابتدای این همایش با اشاره به احادیث شیعه و سنی در باره جایگاه اهل بیت عصمت و طهارت گفت: تنها راه بشریت پیروی از قرآن و اهل بیت است و اگر انسان ها از قرآن و اهل بیت پیروی کنند هرگز گمراه نخواهند شد.
وی با اشاره به ویژگی های مدیریتی اهل بیت (ع) و زندگی بسیار ساده امام علی(ع) در دوره حکومتش افزود: اگر زیبایی های مکتب اهل بیت به مردم دنیا معرفی شود دنیا یقینا از آن پیروی خواهد کرد.
«الشیخ مولی» رییس بعثه کشور عراق نیز از پیوند اهل بیت (ع) با قرآن کریم سخن گفت و افزود: اهل بیت (ع) بیشتر از دیگران قرآن را می شناسند و قرآن و اهل بیت هیچگاه از هم جدا نمی شوند.
الشیخ مولی تاکید کرد : رفتاری که در چارچوب وحی الهی نباشد فرهنگ تولید نمی کند. ممکن است علوم دیگر را از غیر مسلمین بگیریم اما فرهنگ را باید از خاندان پیامبر(ص) بگیریم.
خانم دکتر سارا «نوازش رضوی» مدرس دانشگاه در پاکستان هم در سخنانی با عنوان «نقش اهل بیت در خرافه ستیزی» گفت: اگر بخواهیم تفکر اهل بیت را ترویج کنیم نباید دانش و عقلانیت را کنار بگذاریم. چرا که آنها همواره بر عقل و منطق تاکید داشتند.
امام محمد غزالی از ساحل عاج نیز در سخنرانی اش به نقش ایرانیان در پیروی از مکتب اهل بیت اشاره کرد و گفت که ایرانیان با پیروی از مکتب اهل بیت گنج دین را یافته اند.
خانم سیده زینب والجی مدرس قرآن از تانزانیا دیگر سخنرانان این همایش هم درباره لزوم از خود گذشتن برای حفظ وحدت اسلامی سخن گفت و از ظلم ستیزی اهل بیت به عنوان الگویی برای رفع مشکلات امروز مسلمانان یاد کرد.
پایان بخش همایش "معارف اهل بیت(ع) زمینه ساز اتحاد، اقتدار و عزت اسلامی" سخنرانی دکتر حشمت الله قنبری معاون توسعه و مدیریت منابع بعثه مقام معظم رهبری بود.
وی گفت: هم قرآن و هم پیامبر و اهل بیتش از معجزه های عالم آفرینش هستند که
مکمل یکدیگرند. قرآن و اهل بیت اگر چه در هزار و چهارصد سال قبل بودند اما حیات واقعی شان در آینده بشریت است. اگر سیره عملی اهل بیت در زندگی امروز بشر به ظهور برسد یقینا بشریت طعم سعادت را خواهد چشید و تا زمانی که ما به مکتب قران و واهل بیت عمل نکرده ایم از این سعادت محروم هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha