دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

نماینده مجلس شورای اسلامی یکی از مهم ترین منفعت های نظام را در مذاکرات با 1+5 شکستن اجماع جهانی علیه انقلاب دانست و گفت: آرامش بدست آمده پس از مذاکرات برای ما مغتنم است و باید به عنوان فرصت از آن استفاده کنیم.

  به گزارش خبرگزاری حوزه، علیرضا زاکانی شامگاه پنجشنبه در جشن دهه انقلاب اسلامی که  در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد، با بیان این که موضوع هسته ای امکان بسیار مطلوبی برای تداوم پیشرفت و استمرار حیات مادی و عزت مدارانه جامعه اسلامی است، اظهار داشت:  20 سال دیگر ذخایر فسیلی رو به اتمام می رود و آمریکایی ها که بیشترین بهره بردار انرژی هسته ای برای تولید برق هستند، روزانه ما را تحقیر می کنند و می خواهند نسل مسلمین را از ریشه بزنند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با تاکید بر اینکه مسائل هسته ای معادله ای بین دو قطب معارض است، تصریح کرد: ابزار ما فرهنگ و منطق و ابزار دیگران زور و جنایات است.

*بحث هسته ای بهانه سیاسی است

زاکانی با بیان این که آمریکا پیرامون مسئله هسته ای ایران بهانه جویی می کند، تصریح کرد: آن ها می دانند ما به سمت مصرف غیرصلح آمیز هسته ای نمی رویم؛ ما را متهم به حمایت از تروریزم می کنند در حالی که از مردم مظلوم دفاع می کنیم.

وی با اشاره به این که آمریکایی ها تروریزم را شیوع می دهند و ناقض حقوق بشر هستند، ابراز داشت: آن ها تنها کشوری هستند که صدها هزاران نفر را علیل و نابود کرده اند، اما ما را به داشتن سلاح هسته ای متهم می کنند؛ نظام را مخل امنیت منطقه عنوان می کنند در حالی که با حمایت اسرائیل امنیت منطقه را به خطر انداخته اند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات خاویر سولانا مسئول سابق کمیته سیاست خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر این که مسئله هسته ای ایران بهانه سیاسی است و اصلا بحث فنی مطرح نیست، گفت: ما باید بدانیم با دشمن بهانه جویی مذاکره می کنیم که می خواهد جوهره اصلی انقلاب را از ما بگیرد.

*پنج مرحله تهاجم آمریکا علیه نظام

زاکانی با اشاره به این که آمریکا همواره درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی بوده است، ابراز داشت:  جنگ تحمیلی، جنگ نرم، حوادث سال 78، فتنه 88 و تحریم ها پنج مرحله تهاجم آمریکا به ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موشکافی و تحلیل مسائل هسته ای پرداخت و گفت: ما در این شرایط باید دشمن شناسی و احساس خطر داشته باشیم.

زاکانی با اشاره به اینکه ما در اوج قدرت با فتنه 88 مواجه شدیم، اظهار داشت: پیش از حوادث سال 88  ما در اوج قدرت قرار داشتیم اما فتنه 88 موازنه قدرت را برهم زد و آن ها را امیدوار کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ابراز داشت: اوباما به شدت نیازمند توافق با ما بود؛ چرا که انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و به دنبال پر کردن سبد آرای دموکرات ها بود.

*استراتژی آمریکا در خصوص مسئله هسته ای ایران

زاکانی با بیان این که دشمن در داخل کشور به دنبال تضعیف اراده و روحیه ملت از درون است تصریح کرد: آمریکا می خواهد ریشه دانشمندان و فناوری هسته ای ما را بزند و ما را وابسته به خودش کند یا اینکه ما را به نقطه ای برساند که ما در مقام عمل بگوییم نمی توانیم یا در نهایت ما را در سطح حداقلی نگه دارند.

وی تصریح کرد: خط قرمز ما از انرژی هسته ای استفاده در مصارف نظامی است و خواستار بهره گیری از این انرژی در بخش های انرژی، صنعت، پزشکی و هوا فضا و ... هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید از سقف حداکثری خواسته های خود استفاده کنیم و  منطقی صحیح در عرصه بین المللی داشته باشیم تا اجماع جهانی را بشکنیم و یارگیری کنیم و خلع سلاح هسته ای عمومی در دنیا را اجرایی کنیم.

*هزینه بر بودن صنعت هسته ای از اساس اشتباه است

زاکانی با بیان اینکه از توانمندی فوق العاده بالایی در حوزه هسته ای برخوردار هستیم، اظهار داشت: امروز برای ده ها هزار سانتریفیوز امکانات داریم؛ اما متاسفانه اخیرا زمزمه هایی مطرح می شود که بگویند صنعت هسته ای برای نظام هزینه بر است.

*امتیازات مثبت مذاکره با 1+5

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان این که توافق نامه ژنو به طور مطلق سیاه یا سفید نیست، ابراز داشت: یکی از مهم ترین منفعت های ما در خصوص مذاکرات با 1+5 شکستن اجماع جهانی علیه نظام است.

زاکانی با اشاره به این که راستی آزمایی آمریکایی ها در راستای بصیرت بخشی در جامعه از دیگر امتیازات مثبت مذاکرات است، افزود: این مذاکرات نشان داد جهان مواجه چندقطبی دارد که یکی از این قطب ها را ما نمایندگی می کنیم.

وی با بیان این که از آرامش بدست آمده پس از مذاکرات برای ما مغتنم است و باید به عنوان فرصت از آن  استفاده کنیم، اظهار داشت: ما نباید به دنبال تفسیر آمریکایی ها از توافقنامه ژنو باشیم و هیچ گاه نباید  چنین اشتباهی کنیم ،اگرچه تفسیر آن ها برای آگاهی جامعه مناسب است تا آن ها را بهتر بشناسیم.

*تنها راهکار عبور از چالش ها؟

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی تنها راه عبور از چالش های نظام است، تصریح کرد: مسئولان باید به ظرفیت داخلی کشور توجه ویژه داشته باشند.

زاکانی با بیان اینکه در خصوص تیم مذاکره کننده حق نقد محفوظ است؛ اما حق نفی و تضعیف را نداریم، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ما نباید هراسی داشته باشد و باید مراقب زیاده خواهی های آمریکا باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha