چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 336216
۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
11

پایگاه فقه جعفری و دیار کریمه اهل بیت(س) در سالروز شهادت پیشوای ششم شعیان، صادق آل محمد (ع)، هم ناله با مدینة النبی(ص)، یکپارچه سیاه‌پوش و غرق در ماتم و عزا بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، همزمان با  25 شوال، سالروز شهادت جانگداز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع)، مردم ولایتمدار خاستگاه انقلاب اسلامی، همنوا با عموم شیعیان و محبان اهل بیت‌(ع) در سراسر جهان، با بر افراشتن بیرق ‌های عزا بر سر در خانه‌ها و کوچه‌های شهر، در سوگ شهادت ششمین اختر آسمان امام و ولایت، اقامه عزا کرده و اشک ماتم ریختند.

شیعیان، ارادتمندان و محبان خاندان عصمت و طهارت در قالب هیئت‌های مذهبی و دسته‌ جات عزاداری، با حضور در آستان نورانی و ملکوتی بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه‌(س)، درغم شهادت مظلومانه فرزند رسول الله(ص)، امام صادق(ع) بر سر و سینه زنان، این مصیبت عظما و جانکاه را به امام عصر(عج) و کریمه اهل بیت‌(ع) تسلیت گفتند.

زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه‌(س) نیز هم ناله با مدینة النبی(ص)، در سوگ صادق آل محمد‌(ع)، با قلبی مالامال از غم و اندوه، بر سر و سینه زنان به سوگواری پرداخته و از بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع)  دست ها را بر سینه گذاشته و با زمزمه نوای "يا اَبا عَبْدِ اللّهِ يا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ اَيُّهَا الصّادِقُ يَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ يا حُجَّةَ اللّهِ عَلى خَلْقِهِ يا سَيِّدَنا وَمَوْلينا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكَ اِلَى اللّهِ وَقَدَّمْناكَ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا يا وَجيهاً عِنْدَ اللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّهِ" به ساحت مقدس ششمین حجت خدا ابراز ارادت و دلدادگی کردند.

بیوت مراجع عظام تقلید نیز همنوا با دلسوختگان و عاشقان اهل بیت(علیهم السلام)، همچون سنوات گذشته با برپایی مجالس عزاداری، در عزای شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت غرق در عزا و ماتم بود.

در این مجالس که با حضور جمع کثیری از فضلاء، روحانیون، اساتید، طلاب و عموم محبان اهل بیت(ع) برگزار گردید، سخنرانان به ذکر فضایل و مناقب و ابعاد شخصیتی رئیس مذهب شیعه پرداخته و مداحان و ذاکران اهل بیت‌(ع) نیز در عزای آن حضرت مرثیه سرایی کردند.

آیت الله العظمی وحید‌خراسانی نیز همچون سنوات گذشته، هم ناله با عاشقان و محبان اهل بیت(ع)، پس از برگزاری مجلس عزاداری شهادت صادق آل محمد(ع) در بیت خود، با قلبی مالامال از حزن و اندوه، همگام با مردم عزادار، برای عرض تسلیت و تعزیت به ساحت مقدسه كریمه اهل‌بیت(س)‌، پیاده به حرم مطهر بانوی کرامت مشرف شد و  این مصیبت جانکاه را به محضر بانوی کرامت تسلیت گفتند.

مساجد و تکایای شهر مقدس مقدس قم به عنوان ام القرای جهان اسلام و پایگاه فقه جعفری، به ویژه مسجد مقدس جمکران نیز در سالروز شهادت پیشوای ششم شاهد حضور انبوه مشتاقان اهل بیت‌ عصمت و طهارت‌(ع) بودند که در غم شهادت امام جعفر صادق(ع) بر سر و سینه زنان اشک ماتم می ریختند.

انتهای پیام 3/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha