جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام رفیعی پور امام هادی

مدیر موسسه پیام امام هادی(ع) گفت: زیارت جامعه کبیره ، این یادگار ماندگار امام علی النقی(ع) دربرگیرنده عمق هویت و پیام شیعه برای همیشه تاریخ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک ایام ولادت امام هادی(ع) با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: روايات خاصی از امام هادي(ع) نقل شده که در بسياري از موارد، حاوي اسرار شيعه‌ است که مهم ترین آن همین زيارت شریف جامعه کبيره می باشد.

وی این زیارت نامه را شناسنامه اهل بیت(ع) و ولایت ائمه هدی(ع) توصیف کرد و افزود: امام علی النقی(ع) در این زیارت به طرز بسیار زیبا و تاثیرگذاری، به تبیین معارف الهی و اعتقادات شیعه پرداخته و به خصوص در زمینه امام شناسی، بهترین و کامل ترین منشور را برای ما به یادگار گذاشته و آموخته اند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی ، ترسیم عمیق جایگاه ولایت و امامت و نیز تبیین شرایط دوران غیبت امام زمان (عج) را از جمله ویژگی های این زیارت بیان داشت و گفت: زیارت جامعه کبیره به خوبی مبین جایگاه رفیع ولایت اهل بیت(ع) با مضامین بسیار عالی و بی‌سابقه است که حقیقتاً با مفاهیم بی نظیر خود ،چراغ راه شیعه در دوران غیبت به شمار می رود.

وی در خاتمه تاکید کرد: آنچه امروز وظیفه همه ماست این است که با ابزارهای مختلف رسانه ای و فرهنگی و تبلیغی، بکوشیم معارف و آموزهای اهل بیت(ع) را که در زیارت ها و ادعیه های مختلف مطرح شده را به درستی برای جهانیان تبیین و ترویج کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha