شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام بازیار

حوزه/ پس از اعلام خبر حضور خانم محمدی، بسیاری از مردم و به خصوص بانوان با دفتر امام جمعه تماس گرفته و حساسیت نسبت به پوشش چادر را متذکر شده و خواستار حضور وی با حجاب برتر در زرین دشت شدند.

حجت الاسلام رضا بازیار، در گفتگو با خبرنگارسرویس استانهای خبرگزاری «حوزه» با اشاره به حاشیه های مراسمی که قرار بود به مناسبت ایام دهه ولایت در شهرستان زرین دشت با حضور خانم نرگس محمدی برگزار گردد،  اظهارداشت: مسئولان شهرستان ازجمله فرماندار و دیگر مدیران، یک هفته قبل از برگزاری این مراسم دور هم جمع شده و برنامه ریزی ها را در جلسه ای که بنده حضور نداشتم، انجام داده و تصمیم بر حضور خانم نرگس محمدی، بازیگر سینما و تلویزیون در این مراسم گرفتند.

وی با یادآوری این که از دیرباز پوشش بانوان زرین دشت چادر بوده و خود آنان به افراد غیر چادری تذکر می دهند، ادامه داد: وقتی بنده از حضور این بازیگر مطلع شدم درباره حساسیت های مردم نسبت به پوشش چادر دراین شهرستان به مسئولان تذکر های لازم را دادم که فرماندار در پاسخ، حضور این خانم بازیگر را مشروط به استفاده از چادر دانست، با این توضیحات بنده موافقت کردم و پوسترهای برنامه در سطح شهر نصب گردید.

امام جمعه زرین دشت افزود: طبق برنامه مقرر شد تا خانم محمدی که با حجاب چادر در فیلم ستایش شناخته شدند، با همین حجاب برتر در شهرستان حضور یافته و در برنامه در خصوص اهمیت حجاب و چادر هم مطالبی را بیان کند؛ حتی برای وی برنامه های دیگری چون استقبال با حضور چند تن از خواهران چادری و اهدا گل در نظر گرفته شد.

به گفته وی، زنان شهرستان زرین دشت، به شدت به چادر وابسته بوده و حتی گروهی با عنوان حافظان حجاب که هسته اولیه آن با 50 نفر از بانوان شکل گرفته، در شهر در زمینه حجاب فعالیت می کنند.

حجت الاسلام بازیار یادآورشد: پس از اعلام خبر حضور خانم محمدی، بسیاری از مردم و به خصوص بانوان با دفتر امام جمعه تماس گرفته و حساسیت نسبت به چادر را متذکر شده و خواستار حضور وی با حجاب برتر در زرین دشت شدند.

امام جمعه زرین دشت ادامه داد: روز مراسم 22مهرماه  بنده در مراسم حضور یافته و با تبریک ایام فرخنده دهه ولایت و عید غدیر، از خانم محمدی که قبول کرده بود با حجاب برتر در مراسم حضور یابد، تشکر کرده و خیرمقدم گفتم؛ البته خود خانم محمدی هنوز در شهر داراب بود و هنوز به سمت زرین دشت به راه نیافتاده بود.

وی اضافه کرد: متاسفانه اوایل برنامه متوجه شدیم که خانم بازیگر از اینکه با حجاب چادر در مراسم حضور یابد، امتناع کرده است؛ البته در همین جا نیز بنده با چند تن از مسئولین و مدیر برنامه های خانم محمدی جلسه ای داشته و بنده عرض کردم اجباری در چادر نیست، همان حجاب کامل کافی است، اما مردم حاضر در صحنه قطعنا به این حضور بدون چادر واکنش خواهند داد، لذا در پی انصراف این خانم بازیگر از نیامدن به برنامه، برخی از جوانان زرین دشت که برای دیدن برنامه بلیط تهیه کرده بودند، به دلیل اجرا نشدن آن و حتی سخنانی مبنی بر کلاهبرداری ، واکنش هایی از خود نشان دادند و خواستار بازگرداندن بهای بلیط شدند.

حجت الاسلام بازیار یادآور شد: این اعتراض ها صرفا به خاطر بهای بلیت پرداخته شده بود، نه جوسازی برخی از رسانه ها به خاطر مسئله مربوط به حجاب خانم محمدی؛ البته بهای بلیت تمام افراد با هماهنگی هایی بازگردانده شد.

امام جمعه زرین دشت در پایان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، مقابله با بد حجابی و جلوه گری زنان در ملاء عام را از اولویت های فعالیت فرهنگی خود اعلام کرد.

انتهای پیام 18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    0 4
    شما که توانایی مدیریت بحران ندارید چرا مدیر می شوید. در آن موقعیت چرا اجبار بر حضور وی با چادر داشتید؟ آیا امام خمینی هم مثل شما اینقدر متعصب و خشک مذهب بود؟ خیر امام اینگونه نبود شما امام را نشناخته اید.