دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله اسدالله ایمانی

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به برنامه و سیاست های حوزه علمیه این استان ،حرکت در مسیر تخصصی شدن و توانمندسازی طلاب را از اولویت های این استان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزای حوزه از شیراز،آیت الله ایمانی در دیدار علما و روحانیون استان فارس با آیت الله العظمی مکارم شیرازی،  با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه استان اظهارداشت: امروز بیش از 54 مدرسه علمیه در استان فارس فعالیت دارد که بیش از 20 حوزه برای طلاب خواهر است.

وی با بیان اینکه امروز سه هزار و 500 طلبه در سطح استان مشغول فراگیری علوم دینی هستند، افزود: امروز خوشبختانه در تمام  شهرستان های مختلف و در مراکز بخش های استان   نیاز به تشکیل حوزه علمیه احساس شده و همه بزرگان و علما و ائمه جمعه در مناطق مختلف به این مهم و تربیت طلاب همت گمارده اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، با تاکیدبر اینکه در کنار مسائل آموزشی نسبت به پژوهش نیز در این حوزه استان اهتمام خوبی شده است، گفت: البته در کنار این مسایل  از امور اخلاقی هم غفلت نشده و تذهیب و تربیت نفس در اولویت همه مدارس  است.

وی با بیان اینکه طلاب،اساتید و مدیران حوزه استان همگی پیرو خط ولایت هستند، ابرازداشت: پیروی از توصیه های رهبری و مراجع علما در این حوزه سرآمده بوده و همه این مهم را برای خود یک اصل می دانند.

به گفته امام جمعه شیراز ، حرکت کردن در مسیر رشته های تخصصی از دیگر اولویت های حوزه علمیه فارس است تا طلابی متعهد و توانمند تربیت گردد.

وی در پایان به جایگاه قرآن در  این حوزه اشاره و خاطرنشان ساخت: طلاب استان در کنار پرورش و تربیت، به حفظ قرآن بسیار اهتمام داشته و دراین زمینه برنامه های خوبی در استان اجرا می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha