پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
حجت الاسلام غفوری - تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه تهران با تاکید بر این که امام زمان(عج)، ناظر اصلی حوزه های علمیه است، گفت: انتظار و سربازی امام زمان(عج) با گناه سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین غفوری، پیش از ظهر امروز درهمایش طلاب جدیدالورود حوزه علمیه تهران، درمحل مصلای حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با اشاره به این که وجود مقدس امام زمان(عج)، ناظر اصلی حوزه های علمیه هستند، اظهارداشت: مدارس علمیه ملک و خانه حضرت بقیة الله(عج) هستند و بی تردید خود حضرت هم ناظر بر حوزه ها و هم ناظر بر اعمال، افکار و دل های ما و همه شیعیان است.

وی ادامه داد: آنچه می تواند همه ما را در مسیری که طی می کنیم، حفظ کند، عمل به شروطی است که بزرگان برآن تأکید دارند و این تأکیدات برگرفته از آیات و روایات بوده و شامل تهذیب، طهارت و دوری ازهوای نفس است، چراکه سربازی امام زمان(عج) با گناه سازگار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به فرمایش امام صادق(ع) مبنی براین که فضیلت عالم برعابد مثل فضیلت ماه کامل بر سایر ستارگان است، یادآورشد: براساس روایات ائمه(ع)، عالمان و طالبان علم و معرفت الهی از فضیلتی بس والا برخوردارند.

مدیرحوزه علمیه تهران، برگزاری همایش طلاب جدید الورود را صحنه ای از تجلی حضور سربازان امام زمان(عج) توصیف کرد و گفت: عشق الهی و محبت و علاقه به سربازی حضرت بقیة الله الاعظم(عج) و تقدیری که خداوند متعال برای طلاب معین فرموده اند، باعث می شود دشواری ها و شرایط سخت تحصیل در حوزه، جای خود را به لذت عبادت و حرکت درمسیرمکتب اهل بیت(ع) و تحصیل علوم الهی بدهد.

 وی تصریح کرد: طبق روایات، جایگاه قلم عالم بالاتر ازخون شهید است. این مداد عالم است که مجاهد شهادت طلب تربیت می کند، لذا نباید به جایگاه عالم به عنوان شغل نگریست، چون عالم خود را وقف هدایتگری و طی مسیر الهی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری ادامه داد: خداوند متعال عرصه های متنوعی برای زندگی، اشتغال و نحوه اداره زندگی پیش روی انسان قرار داده و اگر افراد در هر مقام و منصبی، براساس وظیفه الهی عمل کنند، موفق خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به این که برخی مشاغل به همین راحتی به انسان ها داده می شود، اظهارداشت: گاهی مقامی در نتیجه دعای خیر دیگران و یا عمل خیر به انسان اعطا می شود، اما طلبگی و سربازی امام زمان(عج) ازجمله توفیقاتی است که تقدیر الهی موجب می شود همه موانع کنار رفته و فرد حتی در شرایط دشوار وارد حوزه می شود.

وی با تأکید براین که طلاب باید برنامه ریزی دقیق داشته و ازهدر رفتن وقت پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: بزرگان بر لزوم بهره گیری حداکثری از وقت درجهت کسب علم نافع تاکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری با انتقاد ازمشغول شدن به برخی سرگرمی ها مثل بازی با موبایل ها و نرم افزارهایی که وقت انسان را ضایع می کند، خطاب به طلاب گفت: مراقب باشید این موبایل ها قاتل عمر و وقت مفید شماست. مبادا شیطان شما را وسوسه کند که ازاین طریق در فضای مجازی می توانید تبلیغ کنید. شما الان نیازبه تحصیل و تهذیب دارید و باید برای نیل به این هدف تلاش کنید.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان، بصیرت را به معنای انجام تکلیف درهر شرایطی عنوان کرد و ابراز داشت: بصیرت، بینش و شناخت تکلیف جزء وظایف ماست، اما آنچه فوق همه تکلیف ها به شمار می رود اطاعت از ولایت فقیه و تبعیت محض از ولی امر مسلمین است که باید مد نظر و اهتمام جدی همه طلاب باشد.

انتهای پیام 34/313

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha